Skip to main content

Hallo, wij gaan op reis door europa met de camper. Ik heb nu een KPN Unlimited300 en onbeperkt bellen/sms met e-sim. Omdat wij ook werken willen we goed internet hebben tijdens de reis. Hiervoor heb ik de netgear Nighthawk M1 mifi router gekocht. In deze router moet een data-SIM-kaart. Mijn vraag is: kan ik een fysieke 2e simkaart krijgen die ik kan gebruiken in Europa in de mifi router? Deze wil ik tegelijk kunnen gebruiken met mijn telefoon. Ben benieuwd naar jullie tips en oplossingen hiervoor:) Thnx alvast!

Groeten,
Freek

Beste ​@Freek84 voor een mifirouter mag alleen een datasim gebruikt worden met een 097-nummer.

Je kunt daarvoor het goedkoopste abo nemen bij KPN als je al een KPN thuisabo hebt, kost dat slechts €5 per maand met 2GB data, als je ook een mobiel abo hebt bij KPN kun je data weggeven aan je datasim vanuit je bundel op je mobiele abo.

Succes.

Voor een Mifi heeft kpn DATA abonnementen van 1 of 10 GB per maand. Deze kun je aanvullen vanuit je vaste abonnement (Data delen). Ook tot dat maximum van 40, 50 of 75 GB per maand.

Data only abonnement voor Mifi:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Buiten Nederland maar in Europa heb je geen onbeperkt internet 

Afhankelijk van het type abonnement heb je 40, 50 of 75 GB per MAAND in Europa buiten Nederland. TV kijken kost ~ 3 GB per uur!

Nota bene. Je kunt ook het Hotspot van je mobiel aanzetten voor wifi voor bijvoorbeeld laptop(s) / tablets.

Wat leuk, een reis door Europa! Waar gaan jullie allemaal naartoe, ​@Freek84?

Ik snap de vraag, maar ik moet je teleurstellen. Dat wat jij wilt, kan niet.

Je kunt wel een tweede simkaart voor jouw 06-nummer aanvragen, dit noemen we duosim. Maar je kunt de 2 simkaarten niet tegelijk gebruiken. Daarnaast mag je de tweede simkaart ook niet in een tablet of mifi router gebruiken. Dat heeft te maken met Europese Regelgeving. Een simkaart met een 06-nummer mag je alleen gebruiken voor mobiele telefonie.

Wat kun je dan wel doen? Nou, je kunt een data only abonnement afsluiten. Je kunt kiezen uit 1 GB of 10 GB. Kijk op onze website (klink op de link) voor de prijzen. Omdat je ook een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je MB's vanaf dat abonnement delen met jouw data only abonnement. Met het Unlimited300 abonnement kan je tot 50 GB per factuurperiode delen. Als je dan zou kiezen voor het 10 GB abonnement en je deelt MB's, dan kan je tot 60 GB gebruiken. En heb je ook nog internet van KPN? Dan krijg je nog eens korting op het data only abonnement.

Wat je ook kiest, ik wens je in ieder geval een goede reis!

Daarnaast mag je de tweede simkaart ook niet in een tablet of mifi router gebruiken. Dat heeft te maken met Europese Regelgeving. Een simkaart met een 06-nummer mag je alleen gebruiken voor mobiele telefonie.

Dat heeft naar mijn weten niet te maken met Europese Regelgeving maar met nationale regels.

Met het Unlimited300 abonnement kan je tot 50 GB per factuurperiode delen. Als je dan zou kiezen voor het 10 GB abonnement en je deelt MB's, dan kan je tot 60 GB gebruiken.

Persoonlijk zou ik adviseren om sowieso voor een 1GB abonnement te gaan, anders betaal je maar liefst 15 euro per maand extra voor 9GB en dat is natuurlijk buitenproportioneel veel.

Reageer