Skip to main content

Mijn whatsapp is geblokkeerd en ik krijg deze niet terug , kan ik een nieuw nummer krijgen op mijn huidige abonnement?

Is je WhatsApp door Meta geblokkeerd? Was het geen phishing bericht?

Als je belt met kpn heb je tijdens het gesprek nog een ander nummer. 

Maar dat heeft ook andere gevolgen. Bijvoorbeeld voor sms controle bij DigiD en andere diensten. 

En 2FA bij MijnKPN, zet dat dan ook eerst uit. Dan kun je later daar je telefoon nummer aanpassen en 2FA weer aanzetten. 


Hallo @Alfred 135, is het al gelukt om een nieuw telefoonnummer te krijgen? 


Nee ik heb ook nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag gekregen 


Als je contact opneemt met de klantenservice, heb je binnen enkele minuten een geheel nieuw nummer. Met dat nieuwe nummer kun je dan weer een nieuw Whatsapp account aanmaken. 


Dank je wel Jeroen daar kan ik wat mee 


Is het niet handig om uit te zoeken Waarom WhatsApp geblokkeerd is? Was dat standaard al toen je jouw nummer kreeg? Of opeens?

Een blokkade  krijg je ook niet zomaar. Dus Ik raad je aan om toch even uit te zoeken hoe dat gebeurd is. Die wilt niet dat je met je nieuwe nummer ook een blokkade krijgt.

En ik verwacht eigenlijk wel dat Meta adequaat zou moeten handelen. Stel je voor dat je het verlopen telefoonnummer van een oplichter krijgt. Dan zou het bijzonder zuur zijn dat je daar geen WhatsApp op kan gebruiken, door andermans criminele stomiteiten.

Anyway, om misbruik van jouw account te voorkomen raad ik wel aan om twee traps verificatie op WhatsApp in te stellen. 


Reageer