Skip to main content

Ik heb een KPN e-sim op mijn iPhone 14 en ga naar de US. Kan ik een US e-sim aanschaffen en deze installeren en activeren op mijn iPhone 14? Deze heeft de mogelijkheid voor 2 e-sims. Hoor graag!

Hallo @Bozzia 

 

Ja dat kan, zie ook deze Apple pagina waar je dat kan vinden: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph9c5776d3c/ios

 

Dual SIM gebruiken op de iPhone

Hier zijn enkele van de vele manieren waarop je Dual SIM kunt gebruiken:

  • Gebruik één nummer voor zakelijke telefoongesprekken en een ander nummer voor persoonlijke telefoongesprekken.

  • Voeg een lokaal data-abonnement toe wanneer je naar een ander land of een andere regio reist.

  • Gebruik verschillende abonnementen voor bellen en data.

Opmerking: Om twee verschillende aanbieders te kunnen gebruiken, moet je iPhone ontgrendeld zijn. Zie het Apple Support-artikel Uw iPhone ontgrendelen zodat u deze bij een andere aanbieder kunt gebruiken.

Je kunt Dual SIM configureren met de volgende modellen:

  • Eén fysieke simkaart en één e‑sim; beschikbaar op de iPhone XR, iPhone XS, iPhone 11, iPhone 12, iPhone 13, iPhone SE (2e generatie) en iPhone 14 en nieuwer (aangeschaft buiten de VS)

  • Twee e‑sims; iPhone 13, iPhone SE (3e generatie) en nieuwer


Dankjewel @GeSp voor de nuttige, duidelijke info! Ik ga ermee aan de slag. 


Alvast veel plezier in de Verenigde Staten @Bozzia. Met de info die @GeSp je gegeven heeft komt het helemaal goed. 


Let wel op welke e-sim kaartje installeerd op je smartphone. 

Want de Mobiele telefonienetwerken in de VS zijn niet altijd stabiel. 

Want ik heb zelf vorig jaar ervaren in New York. Want ik had mijn smartphone meegenomen met KPN simkaart erin naar Amerika. Gelukkig had ik roaming uitstaan. Maar eenmaal in New York maakt mijn smartphone ieder keer verbinding met 3 mobiele telefonienetwerken. Gevolg hoeveelheid sms berichtjes van KPN zelf en dat gaat de hele dag door. 

En jouw smartphone moet ook geschikt zijn voor 1900 MHZ mobiele netwerken. 

Want veel mobiele providers in de VS gebruiken nog de 1900 MHZ band. 

Maak zoveel gebruik van wifi netwerken in hotels of motels in de VS. 

En je kunt via whatsapp ook gratis bellen naar Nederland desnoods via Wifi netwerken. 

Veel plezier nog in de VS


Reageer