Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een esim van KPN overzetten op een mobiele router (via EIOT club)?

• May 1, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Weet iemand of ik een KPN esim op een mobiele router (via EIOT club)  kan plaatsen? Op de website van KPN staat dat het via de kpn app moet, maar die kan ik niet installeren. Ik kan wel een qr code verwerken of de activatiecode gebruiken.

Op dit moment heb ik een gewone sim, maar die wil ik vervangen door de EIOT club sim, zodat ik tussen esims kan switchen afhankelijk waar ik ben. 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@JP_B , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Helaas is het niet mogelijk om gebruik te maken van een KPN  e-sim in een mobiele router zoals die van EIOT Club. Voor het activeren van een e-sim is het vereist om gebruik te maken van de MijnKPN app en die is alleen beschikbaar voor smartphones en tablets. Er is geen optie om een QR - code of activatiecode te gebruiken zonder de app. 

Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal het gehoopte antwoord is maar desalniettemin hoop ik wel dat je hiermee weet waar je aan toe bent. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• May 1, 2025

Hallo ​@JP_B 

Is dat zo’n Physical eSIM simkaart?

Wat je dan kan proberen is om die even in een smartphone te stoppen om de KPN esim te installeren en de simkaart daarna over te plaatsen naar je router.

Houd er wel rekening mee dat 06-nummers niet zijn toegestaan (door de ACM) voor mobiele routers, tenzij je daar ook mee kan bellen.
Als ze echt gaan handhaven dan kan het 06 nummer in een router uitgeschakeld worden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2025

Goedemorgen ​@JP_B , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Helaas is het niet mogelijk om gebruik te maken van een KPN  e-sim in een mobiele router zoals die van EIOT Club. Voor het activeren van een e-sim is het vereist om gebruik te maken van de MijnKPN app en die is alleen beschikbaar voor smartphones en tablets. Er is geen optie om een QR - code of activatiecode te gebruiken zonder de app. 

Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal het gehoopte antwoord is maar desalniettemin hoop ik wel dat je hiermee weet waar je aan toe bent. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 6, 2025

Dank voor de reacties. Duidelijk.