Skip to main content

Ik heb een schuur die ik wil voorzien van een alarmsysteem en een camerasysteem maar heb daar geen internet.

Kan ik bij kpn een extra sim kaartje aanschaffen op mijn huidige abbenoment en een 4g router via kpn bestellen of moet ik daar een appart abbenoment voor afsluiten?

Groeten DavidĀ 

Je kunt geen 4G router bij KPN bestellen. Wel een sim kaart en zelf een 4G router aanschaffen. Maar ik lees daar veel problemen over. Gebruik de zoekfunctie in dit forum maar eens.

Het is geen probleem om zelf een 4grouter aan te schaffen.

Maar wat ik eigenlijkĀ wil weten is of ik een extra simkaartje op mijn 06 abbenoment kan bestellen om in een router te doen. Of moet ik daar een appart abbenoment voor afsluiten dan?

Ik zal het forum nog eens doorzoeken

Je moet een data sim bestellen. Maar veel mensen krijgen het niet werkend. En KPN bied geen ondersteuning. Dus ik denk dat je beter een simkaart bij een andere provider kunt bestellen.Ā 

Een 06 nummer mag je daarvoor niet gebruiken, je zult een datasim abo net een 097 nummer kunnen afsluiten ​@4g router alarmĀ 

Hoi ​@4g router alarmĀ 

Via de volgende link, kom je direct uit op de bestelpagina om een Data Only abonnement bij KPN te kunnen bestellen:Ā Mobiel internet (Data Only) bestellen

Je kunt dan kiezen uit twee Data abonnementen:
Ā 

• 1 GB per maand voor 10,- euro p/m (Met combivoordeel wordt dit 5,- euro per maand + 1 GB extra)
  • Unlimited50 voor 25,- euro p/m (Met combivoordeel wordt dit 20,- euro per maand)

Ik zou in jouw situatie kiezen voor het Unlimited50 Data Only abonnement, zodat je er geen omkijken meer naar hebt, nadat je de Data simkaart in de router hebt gedaan.
Je ontvangt dan een Data simkaart met een 0970-nummer eraan gekoppeld, aangezien een 06-nummer niet meer gebruikt mag (van de toezichthouder ACM) worden voor apparaten die alleen data verbruiken.

25 euro per maand? Dan kan je beter kiezen voor Odido Klik&Klaar. Daar zit voor dat bedrag ook een router bij en weet je zeker dat het werkt. Als er mobiel bereik is.

Bij KPN heb je trouwens ook nog een ander probleem: je kunt geen poorten forwarden.

Ik wil hier nog wel even aan toevoegen dat je 14 dagen bedenktijd hebt, als je t allemaal niet werkend krijgt kun je het dus gewoon weer annuleren, je zou er ook voor kunnen kiezen een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen

Reageer