Skip to main content

Beste, 

 

Ik heb bij jullie een abonnement. Hierbij wil ik graag een extra simkaart bij jullie aanvragen voor een camera op 4G. 

 

Deze camera wil ik in België op gaan hangen (bij mijn paard op stal, net over de grens). Lukt dit met een extra simkaart vanuit KPN of werkt deze niet in het buitenland? 

@Sim kaart camera Da kan je doen, maar na 4 maanden zal je probleem krijgen.

https://www.kpn.com/service/mobiel/band-met-nederland

Onderzoeken van de duurzame band

We kunnen met onderstaande punten controleren of je misschien geen duurzame band met Nederland hebt.

  1. Jouw verbruik in het buitenland waar je abonnement geldig is, is groter dan jouw verbruik in Nederland. Kijk in welke landen je abonnement geldig is. Dat meten we over een periode van tenminste 4 maanden en in hoeveelheid minuten, sms’jes of MB's, gezamenlijk of apart. Daarnaast ben je, per dag gemeten, vaker in die landen dan in Nederland. Daarbij telt elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van KPN in Nederland als een dag in Nederland.

  2. De betreffende simkaart is in een periode van minimaal 4 maanden voor langere tijd bijna niet in Nederland gebruikt en wordt vooral gebruikt in het buitenland waar je abonnement geldig is.

  3. Je koopt meer dan één simkaart die je daarna niet gebruikt voor af en toe een reis naar het buitenland, maar bijvoorbeeld voor het ontwijken van de punten hierboven.


Dat kan alleen met een extra mobiel abonnement. Of prepaid. 


Ik zou even contact opnemen met Proximus of Orange. KPN heeft wel een TravelSim voor het buitenland maar dit kan enkel voor telefoons omdat dit e-sims betreft.


Je mag daar ook geen mobiel 06-nummer voor gebruiken, maar een data-sim met een 097-nummer @Sim kaart camera 


Hallo @Sim kaart camera, leuk om te zien dat je jouw vraag stelt op de KPN community. KPN biedt duo sim voor mobiele abonnementen. Daar ben jij echter niet mee geholpen, met duo sim is er namelijk altijd 1 simkaart die uitgeschakeld moet zijn. Je kunt niet 2 simkaarten met hetzelfde nummer tegelijkertijd actief hebben. 

Je zult dus echt een los abonnement voor de camera moeten nemen of Prepaid. In jouw geval zou ik dan toch kijken naar een simkaart van een Belgische provider. 


Reageer