Skip to main content

Allen,

 

wanneer ik mijn telefoon op vliegtuigstand heb staan en mensen bellen mij, dan krijgen zij niet de melding dat de telefoon op die stand staat. Het zelfde geldt voor het moment dat mijn telefoonbatterij leeg is of als mijn telefoon uit staat.

 

Het vervelende is, dat bellers dan het idee/gevoel hebben dat ze mij “gebeld hebben” en dat ik een gemiste oproep zie, met de veronderstelling dat de beller dan als vanzelf wordt teruggebeld. Dit is vervolgens erg vervelend en verstorend voor de verdere communicatie.

 

Mijn vraag aan het forum is;

  1. kan ik voor een beller een boodschap instellen als “vliegstand” “telefoon staat uit” “ontvanger ziet geen gemiste oproep”?  (en dan bedoel ik geen voicemail)
  2. kan ik instellen op mijn Samsung of elders, dat ik wèl een gemiste oproep ontvang wanneer ik niet bereikbaar ben geweest?

Ik ben heel benieuwd 😉 bij voorbaat bedankt voor instructies en aanwijzingen.

Volgens mij kan KPN niet zien waarom jou toestel niet bereikbaar is. Vliegtuig stand, lege batterij, allemaal zaken die op het toestel spelen en KPN ziet alleen maar een onbereikbaar toestel. En daar hebben ze voicemail voor bedacht.  


Allen,

 

wanneer ik mijn telefoon op vliegtuigstand heb staan en mensen bellen mij, dan krijgen zij niet de melding dat de telefoon op die stand staat. Het zelfde geldt voor het moment dat mijn telefoonbatterij leeg is of als mijn telefoon uit staat.

...

Als ik mijn mobiel met een Simyo prepaid op vliegtuigstand zet en die vervolgens bel krijg ik gewoon een melding dat het toestel onbereikbaar is, dezelfde melding krijg je ook als het toestel uit staat om welke reden dan ook.
Dan zouden bellers toch moeten snappen dat je daar als gebelde geen melding van ziet.

Of krijgen bellers die jouw mobiele nummer bellen wat anders te horen als je toestel onbereikbaar is en zo ja, wat precies?


Allen,

 

wanneer ik mijn telefoon op vliegtuigstand heb staan en mensen bellen mij, dan krijgen zij niet de melding dat de telefoon op die stand staat. Het zelfde geldt voor het moment dat mijn telefoonbatterij leeg is of als mijn telefoon uit staat.

 

Het vervelende is, dat bellers dan het idee/gevoel hebben dat ze mij “gebeld hebben” en dat ik een gemiste oproep zie, met de veronderstelling dat de beller dan als vanzelf wordt teruggebeld. Dit is vervolgens erg vervelend en verstorend voor de verdere communicatie.

 

Mijn vraag aan het forum is;

  1. kan ik voor een beller een boodschap instellen als “vliegstand” “telefoon staat uit” “ontvanger ziet geen gemiste oproep”?  (en dan bedoel ik geen voicemail)
  2. kan ik instellen op mijn Samsung of elders, dat ik wèl een gemiste oproep ontvang wanneer ik niet bereikbaar ben geweest?

Ik ben heel benieuwd 😉 bij voorbaat bedankt voor instructies en aanwijzingen.

 

Welkom op het KPN forum @vincent 123 !

 

Als je jouw telefoon op vliegtuigstand hebt staan, wordt dat inderdaad niet doorgegeven aan de beller, omdat dit een toestel gebonden functie betreft, wat los staat van KPN.
Normaal gesproken wordt de beller dan automatisch doorverbonden met je voicemail, waar diegene eventueel een bericht kan achterlaten voor jouw.
Tenzij je voicemail uit hebt staan, dan horen de bellers “deze mobiele telefoon is niet bereikbaar …. etc.”

In je voicemail zou je een eigen begroeting kunnen inspreken, waarin je zelf kunt vermelden dat je mobiel uit staat of op vliegtuigstand staat, en de beller dus weet dat je niet bereikbaar bent.
In je voicemail kun je eveneens de functie “sms bij gemiste oproep” inschakelen, waarbij jij dus een sms ontvangt zodra je weer gewoon bereikbaar bent (vliegtuigstand uitschakelt).
In deze sms wordt dan vermeld wie jouw heeft gebeld, door middel van het telefoonnummer.

Via deze link Voicemail instellen op een mobiele telefoon kom je op de pagina waar alles wordt uitgelegd en waar je ook een stappenplan staat vermeld.

Maar het is dus (technisch) niet mogelijk, dat een beller de melding krijgt dat jouw mobiele telefoon op vliegtuigstand staat, de centrale van KPN waar @emielstroeve naar refereert ziet alleen of jouw mobiele telefoonnummer bereikbaar is of niet.

Daarvoor is ook de voicemail onderander voor bedoeld.

 

Laat even weten of het je is gelukt!


vincent 123 schrijft:

Het vervelende is, dat bellers dan het idee/gevoel hebben dat ze mij “gebeld hebben” en dat ik een gemiste oproep zie, met de veronderstelling dat de beller dan als vanzelf wordt teruggebeld. Dit is vervolgens erg vervelend en verstorend voor de verdere communicatie.

Dat kan door deze instelling dus ondervangen worden:

Michel.uit.Arnhem schrijft:

In je voicemail kun je eveneens de functie “sms bij gemiste oproep” inschakelen, waarbij jij dus een sms ontvangt zodra je weer gewoon bereikbaar bent (vliegtuigstand uitschakelt).
In deze sms wordt dan vermeld wie jouw heeft gebeld, door middel van het telefoonnummer.


vincent 123 schrijft:

Het vervelende is, dat bellers dan het idee/gevoel hebben dat ze mij “gebeld hebben” en dat ik een gemiste oproep zie, met de veronderstelling dat de beller dan als vanzelf wordt teruggebeld. Dit is vervolgens erg vervelend en verstorend voor de verdere communicatie.

Dat kan door deze instelling dus ondervangen worden:

Michel.uit.Arnhem schrijft:

In je voicemail kun je eveneens de functie “sms bij gemiste oproep” inschakelen, waarbij jij dus een sms ontvangt zodra je weer gewoon bereikbaar bent (vliegtuigstand uitschakelt).
In deze sms wordt dan vermeld wie jouw heeft gebeld, door middel van het telefoonnummer.

 

Hartelijk dank voor je aanvulling @PeterG !!

 

@vincent 123 ,

Laat ons nog even weten, of het je inmiddels is gelukt??
Zodat we ook weten of alles je nu duidelijk en helder is, en wat je hebt gedaan.