Skip to main content

Ik ga op rondreis van 15 dagen in Noorwegen, Zweden en Finland.

Wil een mobiel abonnement afsluiten voor 1 maand. Met onbeperkt internet.

Dus 1 maand en niet verlengen.

SIM only.

Kan dit bij KPN.

 

Groet van Jon.

Ja. Dan kiest u voor maandelijks opzegbaar. En dan zegt u een week later weer op ofzo. Dan is er een opzegtermijn van een maand. Opletten dat u dan niet annuleert. Want dat zou de eerste 2 weken nog kunnen. Maar dat is niet wat u wilt.

Heeft u nu geen mobiel abonnement bij KPN? 

Bedenk u dat onbeperkt internet alleen in Nederland geldt. Niet in Noorwegen. 


Hoi @Jonni 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @Nick83 , zit je in feite twee maanden vast aan het abonnement, want binnen de eerste maand kun je nog niet opzeggen.
Pas nadat de eerste maand voorbij is, kun je opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn.

Als voorbeeld:

Op 1 Mei 2024 start jouw maandelijks opzegbaar mobiel abonnement bij KPN, dan kun je dus pas opzeggen vanaf 1 juni 2024, waarna het mobiel abonnement pas op 1 juli 2024 (opzegtermijn) stopt.
Dus je betaald in totaal twee maanden aan KPN.

Wat @Nick83 al schreef is onbeperkt internet alleen geldig binnen Nederland!!
Het hangt er dus vanaf voor welke unlimited abonnement je wilt gaan.

Unlimited50 Unlimited300 SuperUnlimited
Tot maximaal 50 Mbit/s Tot maximaal 300 Mbit/s Tot maximaal 600 Mbit/s
20GB per dag 20GB per dag 20GB per dag
40GB per maand in de EU 50GB per maand in de EU 75GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 40GB Deel maandelijks tot 50GB Deel maandelijks tot 75GB

 

Bij de duurste unlimited abonnement (SuperUnlimited) heb je dus 75 GB aan data beschikbaar in Noorwegen, Zweden en Finland.
Ben je hier doorheen, dan kun je dit aanvullen met een data bundel van 1,5 GB voor 1,99 euro per keer.

Ditzelfde geldt trouwens ook voor de unlimited abonnementen bij Odido en Vodafone.


Noorwegen is GEEN eu land dus….

 


Hoi @retep_ 

Noorwegen valt gewoon onder de EU regeling, dus internetten, bellen, gebeld worden en sms’en gaan gewoon uit je Nederlandse bundels. 

Noorwegen: dezelfde tarieven als in Nederland

Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.

Behalve als je een Unlimited abonnement hebt, dan gaat de data uit de EU bundel zoals hierboven staat beschreven.


Noorwegen is GEEN eu land dus….

Inderdaad. Dat dacht ik ook al, maar kon zo snel geen linkje vinden met meer relevante info.


hier bijvoorbeeld staan er niet bij 

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu


Noorwegen is GEEN eu land dus….

Inderdaad. Dat dacht ik ook al, maar kon zo snel geen linkje vinden met meer relevante info.

Hoi @Nick83 

Zie mijn antwoord die ik hierboven al aan @retep_  heb gegeven.
Noorwegen, Zweden als Finland vallen gewoon binnen de Nederlandse bundels van je gekozen abonnement.
Je hoeft dus geen aparte buitenland bundels aan te schaffen!!


Het gaat om de lijst van KPN, niet om de lijst van de overheid.
Wist je dat zelfs Oekraïne onder de EU landen regeling valt tegenwoordig ?
Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm
 


En dus ook Noorwegen 
 

 


Hoi @retep_ 

Hierbij de lijst van EU landen die binnen je Nederlandse abonnement vallen, staat gewoon in de tarievenlijst voor mobiele abonnementen bij KPN.

Aanvullende voorwaarden (bron: KPN B.V.)

In de volgende landen kunt u uw abonnement gebruiken en gelden dezelfde tarieven voor minuten, sms en MB’s als in Nederland: Andorra, België, Bulgarije, Cyprus (Grieks deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk (inclusief Frans-Guyana, Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Réunion, Saint Martin), Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guernsey, Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man, Italië, Jersey, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië,San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

Zoals je kunt zien staan daar Noorwegen, Zweden en Finland gewoon tussen, waardoor het dus zinloos is om hier nu een discussie over te beginnen binnen deze topic.

Wat op de website van de Rijksoverheid wordt vermeld, kan een mobiele provider van afwijken, net zoals je ook in Zwitserland vanuit je Nederlandse abonnement kunt internetten en bellen.
Zwitserland valt ook niet binnen de EU.


De gevraagde bevestiging staat onderaan deze web pagina

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Daar staat een lijst van alle landen die onder de EU regeling vallen.


Hoi @SaltyBart  en @RBxx 

Dank voor jullie aanvulling, nu moet het wel duidelijk zijn lijkt mij!


Overzicht met alle landen en regio's in de bundel heb ik hier staan. @retep_ 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/eu-landen-bij-kpn/

Bron http://kpn.com/buitenland

 


ik zie het het lijkt wel de belasting dienst maar dan omgedraaid ( makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker )  


Ha @Jonni, bedankt voor je vraag: genoeg reacties vanuit onze community, lees ik zo! 😉
Leuk vooruitzicht, een rondreis in Noorwegen, Zweden en Finland.

Ik wil graag nog iets verduidelijken/ corrigeren omtrent de looptijd van een abonnement en het opzeggen. We hebben maandelijks opzegbare abonnementen en de opzegtermijn is een maand. Als je nadat het abonnement actief is, het abonnement opzegt, dan wordt het abonnement een maand later opgezegd.

Ook goed voor jou om te  weten, @Michel.uit.Arnhem: dit klopt niet:

Hoi @Jonni 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @Nick83 , zit je in feite twee maanden vast aan het abonnement, want binnen de eerste maand kun je nog niet opzeggen.
Pas nadat de eerste maand voorbij is, kun je opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn.


In de eerste maand van het abonnement kun je geen abonnementswijzigingen doorgeven, maar zeer zeker wel een opzegging van het abonnement. Mijn tip is om de opzegging telefonisch door te geven, dit is het snelste geregeld. Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0402.

Ik ga er vanuit dat je nu een weloverwogen keuze kunt maken, @Jonni: laat je weten voor welk abonnement je hebt gekozen?

Alvast een mooie rondreis toegewenst, geniet ervan! 


ik zie het het lijkt wel de belasting dienst maar dan omgedraaid ( makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker )  

😋😆


Reageer