Skip to main content
Antwoord

Kan ik een oud 06 nummer terugkrijgen?

• November 3, 2025
  • 2 reacties
  • 74 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik had al een redelijke tijd geleden een 06 nummer. Ik zou dit 06 nummer weer heel graag terug willen krijgen. Is een nummer wat ik in mijn jeugd had en ben het verloren na een overstap naar een nieuw abonnement en te eigenwijs geweest om geen nummerbehoud aan te vragen. Ik kan het nummer nog dromen en heeft dus behoorlijk stukje jeugdsentiment.

Is er toch nog een manier om dit 06 nummer terug te krijgen?

• Nummer is niet geporteerd.
  • Nummer is naar mijn weten nooit meer door iemand anders gebruikt. Krijg na al die tijd nog steeds: "dit nummer is niet in gebruik” te horen als ik het bel. Kan natuurlijk dat het op een zakelijke manier gebruikt wordt, maar vermoed dat het gewoon op de plank ligt.
  • Ben bereid om een abonnement af te sluiten bij KPN.
  • Ben bereid om er extra voor te betalen mochten er extra kosten in rekening worden gebracht om het nummer terug te krijgen.

Ik weet, ik vraag waarschijnlijk een godswonder, maar wil nog toch nog een poging wagen. De KPN medewerker die dit voor mij weet te realiseren stuur ik persoonlijk een grote taart. ;)

Alvast bedankt.

Bjorn

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Bjorn20 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat een oud 06-nummer van jouw van grote waarde is, en dat daarbij een stukje jeugdsentiment om de hoek komt kijken.

Maar helaas heb ik slecht nieuws voor je, wat je nu graag zou willen is niet mogelijk.
Ook omdat het alweer een tijd geleden is dat je bent overgestapt (zonder nummerbehoud aan te vragen), dus het 06-nummer kan eventueel al voor andere doeleinde in gebruik zijn.
Denk hierbij bijvoorbeeld dat je oude 06-nummer nu als prepaid simkaart ergens in de winkel ligt, en tot op heden nog niet verkocht is, en dus nog niet geactiveerd is door een nieuwe gebruiker.

Met andere woorden door je eigenwijsheid, zoals je het nu zelf benoemt, ben je helaas je oude 06-nummer definitief kwijt, die ga je helaas niet meer terug krijgen.
Ook niet als je een nieuw mobiel abonnement zou afsluiten bij KPN, want dan krijg je vanuit het systeem automatisch een nieuw 06-nummer toegewezen.

Je vraagt inderdaad om een “godswonder”, maar een wonder dat niet uitvoerbaar is helaas.

Dus herdenk je vorige oude 06-nummer in ere, want meer is er niets aan te doen.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Bjorn20 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat een oud 06-nummer van jouw van grote waarde is, en dat daarbij een stukje jeugdsentiment om de hoek komt kijken.

Maar helaas heb ik slecht nieuws voor je, wat je nu graag zou willen is niet mogelijk.
Ook omdat het alweer een tijd geleden is dat je bent overgestapt (zonder nummerbehoud aan te vragen), dus het 06-nummer kan eventueel al voor andere doeleinde in gebruik zijn.
Denk hierbij bijvoorbeeld dat je oude 06-nummer nu als prepaid simkaart ergens in de winkel ligt, en tot op heden nog niet verkocht is, en dus nog niet geactiveerd is door een nieuwe gebruiker.

Met andere woorden door je eigenwijsheid, zoals je het nu zelf benoemt, ben je helaas je oude 06-nummer definitief kwijt, die ga je helaas niet meer terug krijgen.
Ook niet als je een nieuw mobiel abonnement zou afsluiten bij KPN, want dan krijg je vanuit het systeem automatisch een nieuw 06-nummer toegewezen.

Je vraagt inderdaad om een “godswonder”, maar een wonder dat niet uitvoerbaar is helaas.

Dus herdenk je vorige oude 06-nummer in ere, want meer is er niets aan te doen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Bjorn20, als een nummer zo'n betekenis heeft kan ik me voorstellen dat je het fijn zou vinden als je die weer terug kan krijgen. Helaas is dat niet mogelijk. Zoals Michel al beschrijft hebben we geen invloed op het nummer wat wordt uitgegeven bij een nieuw abonnement.

Een nummer behouden kan alleen als deze als deze al actief is, of bij ons of bij een andere provider. Een ongebruikt nummer kiezen kan niet.