Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een oud mobiel nummer herstellen?

• September 16, 2026
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik neem contact met u op omdat ik dringend hulp nodig heb met een oud mobiel telefoonnummer dat voorheen bij KPN in gebruik was.

Het oude telefoonnummer is, voor zover ik kan nagaan:

Dit nummer is nog gekoppeld aan het zakelijke TikTok-account van ons bedrijf. Wij hebben geen toegang meer tot het nummer, waardoor we de eenmalige verificatiecode (OTP) van TikTok niet kunnen ontvangen en daardoor niet meer kunnen inloggen op ons zakelijke account.

TikTok Support heeft ons geadviseerd om contact op te nemen met de voormalige telefoonprovider om te onderzoeken of het mogelijk is opnieuw toegang te krijgen tot het oude nummer.

Ik heb nog een oude KPN-factuur uit 2020 en kan de volgende gegevens aanleveren ter verificatie:

[verborgen]

Zouden jullie aan de hand van deze gegevens kunnen controleren welk mobiele nummer destijds aan dit abonnement/klantnummer gekoppeld was?

Ik hoor graag of er een mogelijkheid bestaat om dit nummer opnieuw te activeren of op een andere manier weer toegang tot het nummer te krijgen.

Het is voor ons erg belangrijk om dit op te lossen, omdat het nummer gekoppeld is aan ons zakelijke TikTok-account en wij daar momenteel geen toegang meer toe hebben.

Indien jullie voor de verificatie van mijn identiteit of het oude abonnement aanvullende gegevens of documenten nodig hebben, lever ik die uiteraard graag aan.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp. Ik hoor graag welke mogelijkheden er zijn.

Met vriendelijke groet,

Milena Oosterveld

admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Oosterveld1991, welkom bij onze community en fijn om te zien dat iedereen goed meedenkt. 

Ik heb hier ook onderzoek naar gedaan en ik kom onder andere ook op Reddit dit probleem tegen dat je bij TikTok dit niet kunt aanpassen als je geen toegang meer hebt tot het nummer. Is dat account niet toevallig ook gekoppeld aan een e-mailadres? Dat zou dan hoop geven. 

Een oud nummer kunnen wij helaas niet herstellen. Een andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar ik snap wel dat dat verre van ideaal is. 

9 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 16, 2026

Beste ​@Oosterveld1991 zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je het beste even contact opnemen met de zakelijke helpdesk voa 0800 0403.

Succes.

• September 16, 2026

Dit is nu precies waarom ik dit al eerder schreef in een andere vraag over een telefoonnummer verificatie : 

Zie mijn berichten daar in.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Oosterveld1991 

Als het (zakelijke) 06-nummer al medio 2020 is opgezegd door jullie, kun je dat 06-nummer niet meer terugkrijgen, dus bellen met de (zakelijke) klantenservice van KPN heeft daarom ook weinig zin.

Het betreffende 06-nummer is allang weer in gebruik door een andere klant, die kan een zakelijke of een particuliere klant zijn bij KPN.
Ook is het goed mogelijk, dat het 06-nummer in de afgelopen 6 jaar mee is genomen (nummerbehoud) naar een andere mobiele provider.

Na zoveel jaar is het dus niet meer mogelijk om toegang te krijgen tot het 06-nummer waar je in 2020 nog gebruik van hebt gemaakt.

Je zult dus een andere manier moeten zoeken, om weer toegang te krijgen tot jullie TikTok account.
Dat kan via de supportpagina van TikTok via de chat.

Klik volgende link, en je komt direct uit op de supportpagina: TikTok Support en Helpcentrum

Maar het 06-nummer (tijdelijk) terugkrijgen is niet meer mogelijk!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Je kan natuurlijk afwachten of het nummer een keer ingebruik is bij iemand anders, en dan rustig de situatie uitleggen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Je kan natuurlijk afwachten of het nummer een keer ingebruik is bij iemand anders, en dan rustig de situatie uitleggen. 

Hoi ​@AriënC 

Hoe zie je dat dan voor je als ik vragen mag?
TS weet niet eens meer wat het 06-nummer is dat ze in 2020 bij KPN in gebruik had, dat staat duidelijk beschreven in het verhaal en de vraag.

Daarnaast mag KPN uit privacy overwegingen (AVG) geen telefoonnummers uitwisselen van andere klanten, dus ook niet met TS.

En daarnaast is het ook heel raar dat je een onbekend persoon (die het 06-nummer nu heeft) gaat bellen, met de vraag “zou u mij de verificatiecode kunnen geven van TikTok, die u per sms heeft ontvangen”, dat doe je gewoon niet.
Komt in deze tijd heel vreemd en raar over, en wordt waarschijnlijk gezien als een grap.

• September 16, 2026

Je kan natuurlijk afwachten of het nummer een keer in gebruik is bij iemand anders, en dan rustig de situatie uitleggen.  

Inderdaad.

En daarnaast is het ook heel raar dat je een onbekend persoon (die het 06-nummer nu heeft) gaat bellen, met de vraag “zou u mij de verificatiecode kunnen geven van TikTok, die u per sms heeft ontvangen”, dat doe je gewoon niet.

Nou, zo zie ik dat niet, wat kan je gebeuren, ik help anderen graag als het zo uit komt.
( alhoewel mijn goed bedoelingen niet altijd goed begrepen worden :-/   )

Komt in deze tijd heel vreemd en raar over,

“deze tijd” daar heb je  ‘m weer.

en wordt waarschijnlijk gezien als een grap.

Psja, veel achterdocht doordat onheil meer aandacht krijgt dan alles wat wel goed gaat.

MAARRR, stop met het gebruik van telefoonnummers als sleutel, dit krijg je er van !
Zie dit :
https://voltnederland.org/standpunten/ga-voor-democratie/digitale-democratie

Stukje er uit :

We pakken de gefragmenteerde digitale overheid aan:
    DigiD-Plus: er komt één digitale identiteit voor overheid, zorg, onderwijs en private diensten zoals banken.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Hoi ​@AriënC 

Komt in deze tijd heel vreemd en raar over, en wordt waarschijnlijk gezien als een grap.

Dan stel je de vraag juist verkeerd.

"Goedendag. Ik zal mij even voorstellen. Ik ben ..... en ik bel over het volgende. Ik zie dat u sinds kort de eigenaar bent van het telefoonnummer......... En nu kwam ik u vertellen dat ik vroeger de eigenaar was van dit telefoonnummer, waarna ik het telefoonnummer opgezegd heb. Echter heeft dit een nadeel voor mij omdat er blijkbaar nog een dienst aan vastzit. Ik heb dit nodig vanwege...... 

Zou u het op prijs stellen dat ik eenmalig u een SMS stuur met een code die u doorgeeft? Daarna pas ik het telefoonnummer aan en zult u geen last van mij hebben ;-) 

Wie niet waagt, wie niet wint. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 16, 2026

Dit is helaas niet mogelijk: een oud nummer keert na verloop van tijd terug in de uitgiftepool en wordt opnieuw toegewezen aan een particulier of zakelijke klant. Je zou het nummer kunnen bellen (indien je dit via een oude factuur achterhaalt), de situatie uitleggen en om de 2FA-code vragen om weer in te loggen. KPN of KPN zakelijk kan hier helaas niets mee.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2026

Hi ​@Oosterveld1991, welkom bij onze community en fijn om te zien dat iedereen goed meedenkt. 

Ik heb hier ook onderzoek naar gedaan en ik kom onder andere ook op Reddit dit probleem tegen dat je bij TikTok dit niet kunt aanpassen als je geen toegang meer hebt tot het nummer. Is dat account niet toevallig ook gekoppeld aan een e-mailadres? Dat zou dan hoop geven. 

Een oud nummer kunnen wij helaas niet herstellen. Een andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar ik snap wel dat dat verre van ideaal is.