Skip to main content

Omdat er wat gevaren zijn bij gebruik online van je 06 nr (https://www.tipsenweetjes.nl/actueel/4-dingen-hackers-kunnen-doen-met-telefoonnummer/ )zou ik graag een virtueel nummer willen. Daar zijn wel aa bieders voor ad 5 euro ex btw per maand (https://www.dubline.nl/virtueel-telefoonnummer/) maar ik zou dat graag via KPN doen, wanneer volgt die mogelijkheid zonder duo sim ? 

KPN biedt dergelijke abonnementen niet en ik zie ook niet in wat zo'n "virtueel" nummer je gaat helpen.

Het is duur en je bereikt er mijns inziens niets mee t.a.v. het je wapenen tegen die "gevaren".


Apart standpunt. Wat je ermee bereikt is dat je 06 nummer niet zomaar publiek bekend wordt( dus niet genoemde ID fraude gevaren loopt), terwijl jij door de link met het eigen 06 nummer wel bereikt wordt. Weet je zeker of jouw reactie de KPN visie is?


Ik ben geen medewerker van KPN maar net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Wat is het echte risico als jouw 06 nummer (net als die vele vele andere 06 nummers) "publiek" bekend is omdat je deze, bijvoorbeeld, in een webshop opgegeven had?

Als je het echt zo belangrijk vindt, waarom neem je dan niet een vast nummer bij KPN en laat je deze gratis doorschakelen naar jouw mobiele nummer van KPN.

Je kunt dan gewoon jouw vaste telefoonnummer online gebruiken.


Veel online diensten accepteren geen vast nummer. Die willen je mobiele nummer.


Hallo @Melalodie je kunt je mobiele nummer ook afschermen voor de diverse (digitale) gidsen en op de facturen van de contacten.


@JanD daar gaat het natuurlijk niet over.

Stel je wilt op YouTube 18+ content zien, dan moet je een account aanmaken. Daarbij is een 06 nummer verplicht. Met SMS controle enzo.

Als je daar niet je eigen 06 nummer voor wilt gebruiken, dan kom je dus niet verder.

De oplossing is denk ik vrij simpel: gewoon een prepaid kaartje aanschaffen. 


De gevaren van gebruik eigen 06 nummer staan in de link die ik bij mijn bericht heb ingesloten.  Gaan verder dan genoemde voorbeelden van gebruikersvoordeel van virtueel 06 nummer.


Hi @Melalodie
 

Ondanks alle bovenstaande voorbeelden en scenario's komt het hier uiteindelijk op neer; 
 

KPN biedt dergelijke abonnementen niet...


...aan. 🙂