Skip to main content

Mijn vrouw en ik hebben beiden een unlimited abonnement. Zij heeft 50GB gedeeld met mij en ik zit nu in Frankrijk. In de KPN app zie ik nu bij ‘al mijn bundels, binnen EU’ alleen mijn eigen 50GB bundel staan. Bij de bundel ‘in nederland’ staat wel de gedeelde 50GB bundel als ‘ontvangen op 01-11-2023’.

Mijn vraag is of de de ontvangen bundel ook kan gebruiken in het buitenland (zodat ik in totaal 100 GB in het buitenland heb).

 

 

Nee, dat gaat niet lukken. Een unlimited abonnement kan geen ontvangen MB's gebruiken. In Nederland heb je ze niet nodig (je bent daar al “unlimited”) en in de EU werkt het niet.

Zie dit topic:

KENNISBANK: MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt? | KPN Community

Hoeveel MB's kan ik per maand ontvangen?

Je kunt zoveel MB’s ontvangen als een ander jou kan geven. De MB's die je krijgt zijn geldig in NL en de EU.

Heb je een Unlimited data abonnement? En ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan kun je geen MB's van iemand anders ontvangen. Je kunt dan altijd een extra NL-EU bundel bijkopen. 


Dank voor het antwoord, gelukkig weet ik het op tijd, dan kan ik er rekening mee houden,
 

Als ik nou een 20GB abonnement zou hebben, zou ik dan wel 50GB kunnen ontvangen in het buitenland en dan in totaal 70GB in de EU hebben? Dat zou wel vreemd zijn.


Vreemd, maar wel waar. 

Waarom “unlimited” uitgezonderd is weet ik niet. Dat mag een KPN medewerker uitleggen.