Skip to main content
Beantwoord

Kan ik gesprekken voor defecte mobiel doorschakelen?

• June 7, 2025
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

Mijn mobiele telefoon is defect en moet vervangen worden. Kan ik intussen de gesprekken voor deze telefoon doorschakelen naar een andere mobiele telefoon?

Beste antwoord door PeterG

Wat vervelend dat je telefoon stuk is. 

Haal de simkaart uit de telefoon en stop 'm in een andere telefoon. Dan kun je de gesprekken doorschakelen. Een andere manier is er niet. Of… gewoon die andere (vervangende) telefoon met je simkaart gebruiken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 7, 2025

Wat vervelend dat je telefoon stuk is. 

Haal de simkaart uit de telefoon en stop 'm in een andere telefoon. Dan kun je de gesprekken doorschakelen. Een andere manier is er niet. Of… gewoon die andere (vervangende) telefoon met je simkaart gebruiken.

• June 7, 2025

Is daar nog steeds geen andere manier voor ? ? ?
Via een web-inlog, zou toch logisch zijn ?
Als je telefoon kwijt is dan kun je dus niets meer, als ik het goed begrijp.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2025

Je kunt wel de vaste telefoon doorschakelen via MijnKPN. Mobiele niet. Zou wel handig zijn. Zouden ze het kunnen inbouwen?

• June 7, 2025

Aha, we begrijpen elkaar :-)
( meestal verdedig jij de kpn (?) )

Om deze reden gebruik ik alleen een “vast” nummer, mijn mobiel gaat gelijktijdig over.
Maar die staat alleen aan als ik buiten de deur ben.
Ik wil niet afhankelijk zijn van 1 apparaat. ( maar dat wist je al )

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Je kunt wel de vaste telefoon doorschakelen via MijnKPN. Mobiele niet. 

Werkt de short code niet? *21*{andere telefoonnummer}

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2025

Ging over online kunnen doorschakelen van de mobiele. ​@TDN . Dat gaat niet. 

Die code óp het toestel kan wel. Via menu ook. Toestel van de vraag steller is echter stuk. Bij mobiel handigst simkaart in ander toestel stoppen. Tenzij je zo'n onhandige e-sim hebt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Die code óp het toestel kan wel. Via menu ook. Toestel van de vraag steller is echter stuk.

Bij GSM (2G) wordt bij short code **21* de omleiding in het netwerk opgeslagen en niet in telefoon, geen idee of deze code nog steeds werkt met 4G/5G. Met de code *21* is deze omleiding lokaal opgeslagen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2025

Klopt. De doorschakelingen komen dan in het netwerk.