Skip to main content

Het zit als volgt:

• Ik heb een lopend abonnement bij KPN met een telefoonnummer waar ik vanaf wil
  • Ik heb een prepaid simkaart van KPN met een nummer dat ik graag als telefoonnummer wil gaan gebruiken

Is het te regelen dat het nummer van de prepaid simkaart als nummer voor mijn lopende abonnement gebruikt gaat worden? Soort nummerbehoud naar een bestaand abonnement dus.

Iets zegt me dat het technisch mogelijk moet zijn, maar is er ook iemand bij KPN bereid dit voor me te regelen?

Hallo @WxW 

Je kan inderdaad een ander nummer over laten zetten naar jouw abonnement, dat is alleen via de klantenservice te regelen 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00).

Hoi @WxW, welkom, goede vraag!

Het is inderdaad mogelijk om een nummerbehoud te doen naar een actief KPN abonnement.  Maar, dat kan alleen met een nummer van een andere provider (prepaid of abonnement maakt dan niet uit). Het overzetten van een KPN prepaidnummer naar een al lopend KPN abonnement kan helaas niet.

De enige manier is om dat KPN prepaidnummer om te zetten naar een nieuw abonnement.

Wat vreemd dat dat niet kan. Beetje teleurstellend wel. Denk dat ik dat prepaidnummer dan maar omzet naar een andere provider en m'n KPN abonnement opzeg.

Weet je zeker dat het niet kan @Erik van KPN ?

Ik had dat eerder i.d.d. ook gelezen maar volgens mij zegt de Telecomwet toch wat anders namelijk dat je ook bij dezelfde provider naar een andere dienst moet kunnen overstappen met nummerbehoud, leek mij dus dat het nu wel mogelijk zou moet zijn.

@Erik van KPN

Als ik een gratis Lebara prepaid simkaart haal met nummerbehoud vanaf die KPN sim, kan ik dan vervolgens wél het nummer van Lebara kaart weer overzetten naar m'n lopende KPN abonnement?

Beetje omslachtig, maar als dat gegarandeerd wel kan wil ik het wel zo doen. Beetje jammer dat het zo ingewikkeld moet zijn. Begrijp niet waarom KPN een nummer niet vanaf KPN kan overzetten, maar wel vanaf een andere provider.

En brengt KPN nog kosten in rekening voor nummerbehoud naar de Lebara sim en/of vervolgens weer naar het KPN abonnement?

@Erik van KPN

Als ik een gratis Lebara prepaid simkaart haal met nummerbehoud vanaf die KPN sim, kan ik dan vervolgens wél het nummer van Lebara kaart weer overzetten naar m'n lopende KPN abonnement?

Beetje omslachtig, maar als dat gegarandeerd wel kan wil ik het wel zo doen. Beetje jammer dat het zo ingewikkeld moet zijn. Begrijp niet waarom KPN een nummer niet vanaf KPN kan overzetten, maar wel vanaf een andere provider.

En brengt KPN nog kosten in rekening voor nummerbehoud naar de Lebara sim en/of vervolgens weer naar het KPN abonnement?

@Erik van KPN Ik zou dit nog even graag bevestigd willen hebben, voordat ik het nummer straks heb overgezet naar Lebara en het alsnog niet blijkt te kunnen. Ik wil geen nieuw abonnement. Ik wil me niet weer een jaar of twee vastleggen. Die van mij is nu maandelijks opzegbaar en dat wil ik zo houden. Alleen met een nieuw nummer.

@Erik van KPN

...

Hallo @WxW 

Ja dat kan zeker, zie dit topic waarin dat wordt aangegeven door KPN moderator Vikash:

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Als ik je goed begrijp wil jij je prepaidnummer omzetten naar je lopende abonnement. Beste is even te bellen naar 0800-0402. Dit zou mogelijk moeten zijn middels een nummerportering,

Als ik je goed begrijp wil jij je prepaidnummer omzetten naar je lopende abonnement. Beste is even te bellen naar 0800-0402. Dit zou mogelijk moeten zijn middels een nummerportering,

Al gebeld, het kan niet. 

Goed dat je even heb gebeld. Jammer dat het niet kan. 

Weet je zeker dat het niet kan @Erik van KPN ?

Ik had dat eerder i.d.d. ook gelezen maar volgens mij zegt de Telecomwet toch wat anders namelijk dat je ook bij dezelfde provider naar een andere dienst moet kunnen overstappen met nummerbehoud, leek mij dus dat het nu wel mogelijk zou moet zijn.

Het is technisch niet mogelijk. Omdat het nummer al bij ons is, kan er geen portering gedaan worden. Je kan wel prepaid omzetten naar abonnement, of een abonnement naar prepaid. Maar niet een KPN prepaid nummer overzetten naar een ander KPN abonnement.

Dit kan dan inderdaad wel, @WxW.

Neem dan, nadat het nummer eenmaal bij Lebara, weer contact op en vraag om in-life portering.

Nee, geen kosten voor nummerbehoud/portering,.

Reageer