Skip to main content
Beantwoord

Kan ik kosteloos opzeggen door de wijziging van de Algemene Voorwaarden?

• May 18, 2026
  • 6 reacties
  • 180 keer bekeken

Hallo, ik wil mijn internet-only contract thuis en mobiel evt opzeggen vanwege de wijziging van de algemene voorwaarden per 1 juni 2026.

Aan de telefoon vertellen medewerkers mij telkens dat dit niet voor mij geldt of alleen voor mobiel. ( meerdere keren telefonisch contact gehad) Omdat ik de mail mogelijk per ongeluk heb verwijderd, kan ik het zelf niet nakijken. Kunnen jullie in mijn dossier kijken en hier zwart-op-wit bevestigen dat ik hier gewoon recht op heb en dat de afkoopsom € 0,- is voor zowel mijn thuis abonnement als mijn mobiele abonnement. 

Want ik lees online overal dat elke klant kosteloos kan opzeggen, maar krijg een beetje het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Merrin, welkom op de community. Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden kan je inderdaad kosteloos opzeggen, mits je de mail voor voor dat abonnement hebt gekregen. 

Je hebt meerdere abonnementen begrijp ik, de mail die die aankondigt wordt per abonnement gestuurd. Als je de mail 1 keer gehad hebt, gaat dat over 1 van jouw abonnementen.

Als die mail over het mobiele abonnement gaat zoals je zegt, dan geldt het op dit moment alleen voor het mobiele abonnement. Voor het thuis abonnement zal je de mail op een later moment dan nog krijgen, vanaf dat moment wordt het daarvoor ook mogelijk.

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Merrin, welkom op de community. Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden kan je inderdaad kosteloos opzeggen, mits je de mail voor voor dat abonnement hebt gekregen. 

Je hebt meerdere abonnementen begrijp ik, de mail die die aankondigt wordt per abonnement gestuurd. Als je de mail 1 keer gehad hebt, gaat dat over 1 van jouw abonnementen.

Als die mail over het mobiele abonnement gaat zoals je zegt, dan geldt het op dit moment alleen voor het mobiele abonnement. Voor het thuis abonnement zal je de mail op een later moment dan nog krijgen, vanaf dat moment wordt het daarvoor ook mogelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

Hoi,

Dankje voor je rectie.

Ik weet alleen niet of ik een mail heb ontvangen, en dat zou ik ergens willen controleren.
Want ik veel mails verwijderd de afgelopen tijd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Ik weet alleen niet of ik een mail heb ontvangen, en dat zou ik ergens willen controleren.

Even via de KPN webmail inloggen en de postvak in en spambak controleren.

Die mails worden batch-gewijs verstuurd en die kun je dus nog tot en met 31 mei a.s.ontvangen per product.

​@Merrin 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je de mail niet terug kunt vinden kun je ook even contact met ons opnemen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

Als je de mail niet terug kunt vinden kun je ook even contact met ons opnemen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

Ik heb de afgelopen week al 3x gebeld, en krijg elke keer een andere reactie. 

Dus vandaar dat ik even opzoek ben naar duidelijkheid. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik begrijp dat je dan juist op zoek bent naar duidelijkheid.

Zie ook de antwoorden van mijn collega’s hierboven.
Mocht je willen laten controleren of de e-mail al verzonden is, kijk dan eventueel nog even in de verwijderde berichten of neem opnieuw contact op met onze klantenservice via een belafspraak. Zij kunnen nakijken of de e-mail al verstuurd is en indien nodig een kopie toesturen.