Skip to main content

Ik heb op dit moment een you fone abonnement dat loopt tot 17-02-2024

Wil een nieuw toestel kopen bij kpn

Kan dit terwijl ik bij you fone blijf of kan dat omgezet worden naar kpn omdat ze binnenkort toch samengaan

Wat is het antwoord?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb op dit moment een you fone abonnement dat loopt tot 17-02-2024

Wil een nieuw toestel kopen bij kpn

Kan dit terwijl ik bij you fone blijf of kan dat omgezet worden naar kpn omdat ze binnenkort toch samengaan

Wat is het antwoord?

Nog niet @toptheun , eerst moeten de autoriteiten nog toestemming geven voor de overname, dus als de overname een keer goedgekeurd wordt, duurt het nog wel een poosje voordat YouFone echt onderdeel van KPN uitmaakt.

Ondertussen kun je gewoon bij iedere telefoonboer een toestel naar je keuze kopen en daar je bestaande simkaart in doen.

Succes.

 


Ik heb op dit moment een you fone abonnement dat loopt tot 17-02-2024

Wil een nieuw toestel kopen bij kpn

Kan dit terwijl ik bij you fone blijf of kan dat omgezet worden naar kpn omdat ze binnenkort toch samengaan

Wat is het antwoord?

  • Het is via de KPN webwinkel niet mogelijk om een los toestel te kopen - d.w.z. zonder abonnement. Sowieso is het vaak niet aan te raden deze rechtstreeks bij een provider te kopen aangezien de prijzen vaak (aanzienlijk) hoger liggen dan via gewone webwinkels. Waarom de prijzen daar vaak lager zijn is omdat er vaak in grotere getalen wordt ingekocht en vaak is ook het aanbod er stukken groter.
  • Over samengaan is nog niet gesproken, er is gesproken over een overname. In principe is daarmee eigenlijk alles gezegd. Wat je vaak ziet bij overnames en vervolgens het samengaan is dat lopende contracten worden voortgezet onder de oude voorwaarden. Je kunt er dus eigenlijk vanuit gaan dat dit ook voor contractanten bij Youfone zal gelden.

 


Hallo @toptheun, er zijn voornemens inderdaad om Youfone over te nemen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat we direct alles bij KPN onderbrengen.

Een los toestel kopen via de KPN winkel, dat is sowieso niet (meer) mogelijk. Je kunt het abonnement bij Youfone mogelijk verlengen met een nieuw toestel. De andere optie is ergens bij een electronicawinkel of telefoon speciaalzaak een toestel aanschaffen. 


Heb inmiddels een nieuw toestel gekocht in een electrowinkel die deze retricties niet heeft.

Toptheun


Een los toestel kopen via de KPN winkel, dat is sowieso niet (meer) mogelijk. 

Wat bedoelt u hier mee? Is KPN helemaal gestopt met de losse verkoop? 


Alleen toestellen tot € 650 liggen nog in de winkels. Wil je een duurdere zonder abonnement dan kun je niet direct bij kpn terecht.