Skip to main content

Goededag,

Ik heb ontslag van werk genomen en ervoor gekozen om mijn zakelijke nummer d.m.v. een abonnement niet over te nemen elders. Per 12-12-2023 staat op mijn telefoonnummer dat mijn SIM-kaart niet actief is. Ik dacht dat ik het nummer als prepaid kon gebruiken. Hoe kan ik dit nummer alsnog gebruiken als prepaid en later zelf een abonnement aan koppelen?

Groet,

Mesut

Ik neem aan dat het een nummer was van je werkgever. Dat was dan nog zo aangezien je geen abonnement (of prepaid) met nummerportatie hebt genomen. 

Je werkgever zal het dus nu beëindigd hebben. Dus even bij je (oude) werk informeren bij de afdeling die dat beheerd. Maar de kans dat het nummer nu weg is is wel vrij groot.

Ik neem aan dat je het ook niet bij een provider hebt laten overnemen als prepaid. Zo maar een nummer als prepaid gebruiken is natuurlijk niet het geval.

Een nummer als prepaid overnemen van een werkgever is bij de meeste providers: koop een prepaid sim pakket met (ander) nummer. Daarna actieve nummerportatie op laten uitvoeren. Uiteraard met toestemming van de werkgever, de gebruiker van het gewenste nummer.