Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn abonnement opzeggen na een paar maanden?

• June 18, 2025
  • 3 reacties
  • 80 keer bekeken

Moniek de Jong
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik heb net een paar maanden een abonnement maar merk dat ik hem weinig gebruik kan ik hem opzeggen?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Dat ligt er aan voor hoe lang u hem heeft afgesloten. Als het een maandelijks opzegbaar abonnement is kunt u hem uiteraard opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Maar als dit een jaar of twee jaar abonnement is dan zal dit pas gaan met de einddatum van het contract.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Dat ligt er aan voor hoe lang u hem heeft afgesloten. Als het een maandelijks opzegbaar abonnement is kunt u hem uiteraard opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Maar als dit een jaar of twee jaar abonnement is dan zal dit pas gaan met de einddatum van het contract.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Moniek de Jong 

Ter aanvulling op de reactie van ​@Ik_Combineer  , kun je wel het mobiele abonnement afkopen bij KPN.
Je zegt dan je mobiele abonnement op met een afkoopsom.
De afkoopsom is de periode (in maanden) dat je abonnement nog zou lopen tot de einddatum van je overeenkomst (de einddatum kun je terug vinden binnen jouw Mijn KPN account en de app).

De hoogte van de afkoopsom, is afhankelijk van hoeveel maanden je huidige contract nog loopt.
Heb je een overeenkomst van 2 jaar, dan kan de afkoopsom dus behoorlijk hoog oplopen, en zou je het geld ook op je bankrekening of spaarrekening moeten hebben staan.

Heb je dat geld niet, dan zou ik het contract gewoon uitzitten tot de einddatum.
En om de kosten dan laag te houden, kun je het mobiele abonnement op de laagste bundel kunnen zetten ( 0 GB + 150 bel/sms bundel) binnen Mijn KPN.

Wil je jouw mobiele abonnement willen beëindigen met een afkoopsom, dan kun je dat regelen met een medewerker van de klantenservice van KPN, via telefoonnummer 0800-0402.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Moniek de Jong. Welkom op de KPN Community! 

De heren hierboven verwoorden het al mooi wat de voorwaarden en mogelijkheden zijn. Is deze informatie zo voor jou voldoende of heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik dat graag!

Als je een 1 of 2-jarig abonnement hebt, kun je wel alvast ons bellen om het contract stop te zetten per einddatum. Dan vergeet je dat niet meer tenminste. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.