Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn contractvrije abonnement opzeggen en direct opnieuw bestellen?

• May 4, 2026
  • 6 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste K.p.n,

Ik heb een unlimited abonnement voor 33,70 per maand, en nu heb ik bericht ontvangen ,dat mijn abonnement omhoog gaat, met 1 euro per maand vanwege verdenking malware.

Nu wil ik het abonnement stopzetten dat eigenlijk  in september pas afgelopen is en over gaan op de duurste abonnement van 40,00 euro per maand.

Door het abonnement wijziging van 1 euro kan ik stop zetten, maar de bedoeling is gelijktijdig het duurste mobile abonnement te nemen.

Is dit mogelijk of niet.

Groetjes,

genet 

Tesfu

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi Tesfu, deze wijziging is voor alle klanten en is zeker niet omdat er een verdenking van malware is.

Je kunt je huidige abonnement sowieso wijzigen zonder het op te zeggen, ook binnen je huidige contract. Je kunt daarvoor het beste even met ons bellen. Je kunt hiervoor een belafspraak maken

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Ge achtte Heer Thomas van K.P.N,

Mijn huidige mobile overeenkomst loopt door tot september 2026,volgens wet en regelgeving moet ik eerst mijn mobile contract uitzitten, anders moet ik volgens algemene voorwaarden van k.p.n mobile een opzeg boete betalen, staat in de algemene voorwaarden vermeld.

Dus wat u nu zegt, slaat geheel de plank mis ,toch jammerlijk van zon niet realistische opmerking.

Het uiteindelijk doel is ,om van abonnement te veranderen, wat u schijnbaar niet begrijpt, uit uw niet realistische opmerking.

Ik wens naar een hogere download te gaan en niet meer op 600 mbps te blijven tot september 2026,maar dat kunt u schijnbaar niet begrijpen uit uw opmerking die de plank geheel misslaat.

Ik wil naar de 1000 mbps met daarbij behoren mobile overeenkomst en daar betaal ik dan 40,00 euro voor.

Groetjes,

genet

Tesfu

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Genet Tesfu, je kunt altijd een mobiel abonnement wijzigen. Daar heeft mijn collega weldegelijk gelijk in. Dat is dan wel een aanpassing binnen de abonnementsvormen die er waren op het moment dat jij het abonnement afsloot. Het abonnement waar naar jij het wil aanpassen valt daar echter niet onder. 

Door de aanpassingen aan de Algemene Voorwaarden ben jij contractvrij voor een bepaalde periode. Hierdoor kun jij jouw abonnement beëindigen of een overstap met nummerbehoud aanvragen bij een nieuwe provider. 

Het is echter niet mogelijk om jouw huidige abonnement met nummer aan te passen naar de nieuwe abonnementsvorm SuperUnlimited+. Mocht je dat wensen, dan zal je moeten wachten tot jouw huidige contract is afgelopen en vervolgens kun je een verlenging doen en heb je de keuze uit de huidige abonnementsvormen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Beste Jeroen,

In de algemene voorwaarden staat anders vermeld, eerst het huidige contract uitzitten en dan pas kan men onder normale omstandigheden na 2 jarig mobile overeenkomst  een nieuw abonnement aangaan met behoud van nummer ,dit is nooit niet anders geweest.

Dus ik kan mijn huidige mobile overeenkomst( die pas afloopt in september) nu al opzeggen en met behoud van nummer de gewenste mobile abonnement gaan nemen voor 2 jaar, wat dat is wat u zegt.

Maar in de algemene voorwaarden staat anders vermeld, eerst huidige overeenkomst uitzitten en dan pas nieuwe abonnement aangaan, dit is wat er in de algemene voorwaarden staat.

In afwachting van uw reactie,

Groetjes,

Genet Tesfu 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Je kunt tijdens de looptijd je abonnement altijd aanpassen. Omhoog en omlaag. Dit kan binnen jouw huidige propositie. Ga daarvoor naar MijnKPN

Het opzeggen van je abonnement en een nieuw abonnement nemen leidt tot verlies van je huidige nummer. Bij een nieuw abonnement krijg je een nieuw nummer. 

Het is voor jou niet mogelijk gebruik te maken van de huidige proposities zoals nu op de website. In deze abonnementen is de 1 euro al reeds verwerkt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Genet Tesfu Ik begrijp uit jouw bericht dat je het niet eens bent met het antwoord. Het antwoord van mijn collega Jeroen is zeker niet respectloos bedoeld en is ook niet zo geschreven. We proberen hier juist zo duidelijk en netjes mogelijk te helpen.

Daarnaast wil ik duidelijk maken dat we deze manier van communiceren niet op de community willen. De opmerkingen die je hierboven schrijft, zoals persoonlijke aanvallen, kunnen echt niet en zijn niet toegestaan. We willen dat iedereen hier respectvol met elkaar omgaat. Ik heb daarom je berichten verwijderd 

onze huisregels