Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn KPN-simkaart in het buitenland gebruiken zonder roamingproblemen?

• April 15, 2025
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Hoi, ik ga volgende week naar Duitsland en Belgiƫ en ik wil graag weten of mijn KPN-simkaart daar werkt zonder extra roamingkosten. Moet ik iets activeren voordat ik vertrek, of is het al klaar voor gebruik? En is mijn datasnelheid daar hetzelfde?

my works: mybalancenow, mymilestonecard

Beste antwoord door JanD

Beste ​@MyBalanceNowĀ denk er wel om om ā€˜roaming’ binnen je mobiel aan te zetten om binnen de EU te kunnen internetten.

Verder kan het handig zijn in het buitenland handmatig een provider te kiezen, die de beste kwaliteit in die regio kan leveren.

KPN heeft met veel buitenlandse providers roamingovereenkomsten afgesloten.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 15, 2025

Hallo ​@MyBalanceNowĀ , als het goed is werkt je KPN abonnement in de gehele EU (plus nog wat landen) hetzelfde. Geen extra kosten, geen extra handelingen. Je kan dus vanuit Nederland gaan en staan waar je wil.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 15, 2025

Beste ​@MyBalanceNowĀ denk er wel om om ā€˜roaming’ binnen je mobiel aan te zetten om binnen de EU te kunnen internetten.

Verder kan het handig zijn in het buitenland handmatig een provider te kiezen, die de beste kwaliteit in die regio kan leveren.

KPN heeft met veel buitenlandse providers roamingovereenkomsten afgesloten.

Ā 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@MyBalanceNow. welkom op het forum! Leuk dat je een trip naar Duitsland en BelgiĆ« plant. Je KPN-simkaart werkt gewoon in Duitsland en BelgiĆ«. Binnen de EU kun je je bundel gebruiken zoals in Nederland, zonder extra roamingkosten. Je hoeft hiervoor niets te activeren.

Wat betreft de snelheid: die is meestal vergelijkbaar met wat je in Nederland gewend bent. Dit hangt wel af van het netwerk op je locatie in het buitenland, maar over het algemeen kun je gewoon goed internetten.

Fijne reis alvast! Laat het weten als je nog vragen hebt.