Skip to main content

Goedendag KPN-forum,

Ik heb een complexe vraag voor jullie. Ik wil een Samsung Galaxy watch gaan kopen met LTE. Het lijkt me erg handig om te kunnen bellen en appen zonder telefoon in de buurt. Echter ben ik recentelijk overgestapt op een Google Pixel telefoon. Op de website staat dat daarom Multi Sim niet mogelijk is. 

Ik heb een tweede simkaart voor mijn abonnement in mijn oude Samsung-telefoon. Stel dat ik mijn smartwatch instel op die oude telefoon, en die dan uitzet en mijn Pixel telefoon aanzet. Zou dat dan kunnen werken?

Hallo @SimonR 

 

Als die oude Samsung Android 8 of hoger heeft en minimaal 1,5GB RAM zou dat moeten werken lijkt mij.
Vooral ook omdat je Duo sim kan gebruiken en die gebruik je normaal ook in verschillende telefoons.

 

Je kan in dit artikel deze en nog meer informatie vinden over Multisim:

 


Hoi @SimonR 

Welkom op het forum van KPN.

Kortweg gezegd nee, dat gaat niet werken op die manier.
Je kunt de Samsung Galaxy Smartwatch (4G) alleen tezamen met een Samsung Smartphone laten werken, in combinatie met een multisim (e-sim) in jouw Samsung Galaxy Smartwatch (4G).
Je kunt de Samsung Galaxy Smartwatch dus niet combineren met de jouw Google Pixel smartphone, want dat gaat absoluut niet werken.

Google heeft namelijk zijn eigen smartwatch die door middel van Bleutooth wel goed en prima samen werkt met jouw Google Pixel smartphone.

Je had dus beter een nieuwe Samsung Galaxy smartphone kunnen kopen, want dan was er geen probleem geweest, en had het prima samengewerkt.

Dit staat ook keurig vermeld op de website van KPN.
 

Kan ik Multisim voor mijn smartwatch met iedere telefoon gebruiken?

Een Apple Watch met Multisim kan je alleen koppelen aan een iPhone 8 of hoger met minimaal iOS versie 16.1. Je kan een Apple Watch niet koppelen aan een Android toestel.

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoonmet Android 8.0 of hoger. 
Je kan geen andere Android toestellen combineren met deze smartwatch.


Zou gewoon moeten werken: 

Veel dank. Duidelijk. Wellicht brengt mijn nieuwe galaxy watch 6, die draait op wear OS, nieuwe kansen. WhatsApp,en bv Google wallet,draaien prima.

Ik had dit helaas ook niet gelezen en ik had dus hetzelfde probleem (Watch 6 icm Pixel 7 pro). Het is wel op te lossen door de Watch 6 tijdelijk te koppelen aan een Samsung telefoon, in mijn geval een A52s (met mijn sim in die telefoon) en daar kpn esim op ingesteld. Daarna het horloge overgezet op mijn pixel 7 pro; de instelde esim wordt dan gewoon herkend.  

Bron:​

en zie ook dit artikel: https://www.androidcentral.com/wearables/can-you-use-galaxy-watch-5-non-samsung-android-phones


Ik heb een watch 6 classic LTE van samsung, een S23 ultra en kpn multisim, werkt prima, maar als ik telefoon thuis laat kan ik wel bellen naar een nummer maar niet sms sturen. Google assistent zegt dan:

ik kan geen telefoonnummer vinden van die persoon. 

Ga ik dan via een tegel naar die persoon staat ie gewoon erin kan wel bellen echter niet via de assistent, ik moet dan knopje groene hoorn indrukken en geen sms sturen! sms intypen lukt maar verzenden gaat niet. ik heb wel 4 G bereik.

Dus esim en LTE werkt alleen bellen op watch 6. Als ik thuis ben via telefoon werkt alles prima.

Maar daar heb ik geen multisim voor genomen om altijd maar telefoon ook mee te nemen.

Heb de contacten al geimporteerd naar esim, maar het lukt niet.

Waar ligt dit aan? Iemand een idee?


Gelukkig heb je al een apart topic hiervoor gestart @Vuurtje12 , zie ik net.

 


Ik heb uiteindelijk de gok gewaagd en het antwoord is ja, het is mogelijk. Ik moest wel mijn Watch updaten naar de laatste watchOS. Toen heb ik op mijn oude Samsung-telefoon de SIM ingesteld. Daarna kon ik via de Watch mijn Google Pixel koppelen en het werkt nog steeds!