Skip to main content

Hallo,

ik heb een KPN abonnement en woon sinds kort in Spanje. Kan ik, naast mijn KPN abonnement (simkaart), een spaans abonnement op mijn e-sim afsluiten ? 
alvast bedankt,

victor

Hallo @Victor59 

 

Als jouw mobiele telefoon e-sim ondersteunt is dat geen enkel probleem en kan je naast de KPN simkaart een e-sim van een andere provider erbij nemen.


Zou ik ook de simkaart van kpn om kunnen zetten naar e-sim en een spaanse simkaart kunnen gebruiken (voor als de spaanse provider geen e-sim ondersteunt) ?


Ja dat kan ook, je kan dat via de KPN app doen:

 

Sim wisselen?

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je simkaart verwisselen voor e-sim.

Je kunt direct na downloaden van je e-sim weer bellen en internetten!

1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden


Hartelijke dank voor de duidelijke uitleg !

groet,

victor


Als je toestel een gewone sim van een andere Nederlandse provider gebruikt (in dit geval Simyo), werkt een KPN esim daar dan ook gewoon naast?


Ja @unnamed000 , je moet alleen wel de activatie code voor de e-sim per sms kunnen ontvangen. En dus wel in eerste instantie (een telefoon met) fysieke sim met dat nummer.

En het kan alleen met abonnement. Niet met prepaid.


Hoi Victor en allemaal, 

ik had dezelfde vraag, dus alvast top!

Aanvullend: Kun je beide simkaarten tegelijkertijd koppelen aan hetzelfde telefoontoestel, zodat je op beide telefoonnummers bereikbaar bent? 
Of heb je twee toestellen met elk een eigen nummer nu?

Alvast dank voor jullie hulp <3

Vriendelijke groeten,
Marjolein
 


Hoi @HalloIkbenMarjolein . Je reageert in een topic uit 2023. 

Mijn advies is om voor je vraag een eigen topic aan te maken!