Je kan meerdere esims-profielen downloaden op jouw iphone en bij "Preferred SIM card" de USA-esim kiezen. Voor de zekerheid deactiveer de optie "Allow Cellular Data Switching”. In NL kan je weer de KPN esim als voorkeur-simkaart kiezen.
Je kan meerdere esims-profielen downloaden op jouw iphone en bij "Preferred SIM card" de USA-esim kiezen. Voor de zekerheid deactiveer de optie "Allow Cellular Data Switching”. In NL kan je weer de KPN esim als voorkeur-simkaart kiezen.
Niet het antwoord waar ik op hoopte, gaat alleen over esim terwijl ik duidelijk aangeef de esim KPN te willen uitzetten om een SIMKaart te gebruiken in de USA.
Niet het antwoord waar ik op hoopte, gaat alleen over esim terwijl ik duidelijk aangeef de esim KPN te willen uitzetten om een SIMKaart te gebruiken in de USA.
Bij Dual-sim optie kan je kiezen voor de primaire simkaart en secondaire simkaart. Als bij de secondaire simkaart op OFF staat, is deze ook deactiveert. Of je andere simkaart kan gebruiken, is afhankelijk van jouw telefoon (bepaalde GSM-frequenties en manier om verbinding te maken). B.v. je kan niet zomaar een telefoon gekocht in China hier gebruiken, het kan wel, maar de kans dat kan niet is veel groter.
Koop hier in Nederland een prepaid sim kaart van Odido, Vodafone, etc. en test uit hoe dat werkt.
Een voor de EU markt verkochte iPhone zou een sim slot moeten hebben.
Hallo @sabouma ,
Ja, dat is mogelijk.
Op de kennisbank staat dit:
Kan ik meerdere e-sims tegelijk gebruiken en op alle bereikbaar zijn?
Je kunt twee e-sim profielen op één toestel installeren. Maar op de meeste toestellen kan slechts één e-sim actief zijn. Check bij de fabrikant of jouw toestel twee e-sims tegelijk actief kan hebben.
Je kunt ook altijd een fysieke sim en een e-sim tegelijk actief hebben.
Bron:
En verder dit teruggevonden:
simkaarten?
Om dual-sim te gebruiken, heb je iOS 12.1 of nieuwer, twee nanosimkaarten en een van deze iPhone-modellen nodig: iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro, iPhone 16 Pro Max. iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max. iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max.
Check ook deze instructie:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph9c5776d3c/ios
Hallo @sabouma ,
Ja, dat is mogelijk.
Op de kennisbank staat dit:
Kan ik meerdere e-sims tegelijk gebruiken en op alle bereikbaar zijn?
Je kunt twee e-sim profielen op één toestel installeren. Maar op de meeste toestellen kan slechts één e-sim actief zijn. Check bij de fabrikant of jouw toestel twee e-sims tegelijk actief kan hebben.
Bron:
En verder dit teruggevonden:
simkaarten?
Om dual-sim te gebruiken, heb je iOS 12.1 of nieuwer, twee nanosimkaarten en een van deze iPhone-modellen nodig: iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro, iPhone 16 Pro Max. iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max. iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max.
Check ook deze instructie:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph9c5776d3c/ios
Leuk antwoord maar totaal niet wat word gevraagd tot nu toe. Jammer, maar blijkbaar weten de antwoordgevers het ook niet.
Hi @sabouma!
Fijn dat je al wat tips hebt gehad. Als ik de berichten doorlees is er al wel gedeeltelijk antwoord gegeven op wat je vroeg, namelijk:
Bron:
Dat geeft in elk geval antwoord op de vraag of een fysieke simkaart gebruikt kan worden als er een Nederlandse e-sim actief is (geweest) op je iPhone.
Wat betreft het uitschakelen van de e-sim, dat kan. Zie hiervoor ook de e-sim bij KPN instructies. Specifiek:
Wil je geen e-sim meer gebruiken? Goed om te weten voor dat je 't verwijdert:
-
Hiermee zeg je je abonnement niet op. Als je wil opzeggen, helpen we je graag.
-
Wil je e-sim op een ander toestel gebruiken? Activeer het dan eerst op die telefoon voordat je 't verwijdert. Hierboven zie je hoe. Doe je dat niet? Dan moet je een gewone 3-in-1 simkaart aanvragen om te kunnen bellen, sms'en en mobiel internetten.
Zo verwijder je e-sim van je iOS-toestel:
-
Ga naar 'Instellingen'
-
Kies bij 'Mobiel Netwerk' voor 'Mobiele data
-
Kies het abonnement dat je wil verwijderen
-
Tik op 'Verwijder mobiel abonnement' om je e-sim te verwijderen
Makkelijk aanzetten bij terugkomst gaat dus niet. Je moet dan eerst weer een fysieke simkaart aanvragen, dus dat raad ik niet aan als je snel weer op je Nederlandse nummer bereikbaar wilt zijn bij aankomst. Als je dit wilt, dan kun je het beste de e-sim omzetten naar een fysieke simkaart voordat je vertrekt. Dan kun je bij terugkomst de fysieke simkaart in je toestel plaatsen.
Het makkelijkste is om dit in een KPN winkel te regelen. Als je een geldig legitimatiebewijs meeneemt kun je direct met een fysieke simkaart de winkel uitlopen.
Hopelijk heb je nu de informatie waar je naar zocht! Zo niet, laat gerust weten welke informatie je precies mist.
Afgezien van het feit dat een deel van de Amerikaanse providers geen fysieke simkaart meer gebruikt maar alleen e-sim is 2 providers mogelijk. Waarbij je er één uit zet.
Bijvoorbeeld e-sim kpn (uit) + simkaart VSA (aan). In de instellingen van je toestel aan en uit te zetten.
Of 2 x e-sim. Ook hierbij kun je kiezen welke verbinding maakt.
Check de specificaties van je toestel wat mogelijk is!
1 simkaart + 1 e-sim
2 simkaarten
1 simkaart + 2 e-sims
2 e-sims
EU modellen hebben altijd minimaal 1 simslot