Skip to main content

Goedendag. Ik zit momenteel bij de concurrentie en mijn contract loopt per juli af. In appel kan ik verlengen. Nu wil ik alvast de iPhone 14 pro Max kopen maar daar zit dus een nieuw nummer aan vast aangezien ik nog niet kan verlengen. Kan ik nu een abonnement afsluiten en later nummer behoud aanvragen?

 Bij de xxxx 2 kan ik dus een Maandelijks opzegbaar abonnement nemen maar daar zit een wachttijd voor de iPhone is van 6 weken. 
iemand ideeën?

 

ps iedereen nog fijne dagen toegewenst en een goed begin van 2023

Nee, dat kan volgens mij niet. Het is ook niet zeker of het toestel bij KPN direct leverbaar is. De tekst op de site van KPN, dat het toestel morgen bij u bezorgd word, dat is volgens mij gewoon een vast stukje tekst. Niet direct gekoppeld aan de daadwerkelijke voorraad. Heel vaak krijgen mensen na het bestellen een mail of sms dat het toestel toch niet voorradig is en later komt.


Hoi @Alexmcn 
Bel morgen even met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Dan weet je direct wat de mogelijkheden zijn.

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Hi @Alexmcn, als je de verschillende varianten van de iPhone 14 pro max aanklikt op onze website, krijg je per variant de actuele levertijd te zien.

Door problemen bij de Apple fabrieken in China (strenge lockdown, protesten etc) zijn de levertijden van de iPhone 14 Pro én Pro Max sterk opgelopen tot een week of 6 inderdaad, gelukkig wordt er momenteel een inhaalslag gemaakt en zie je dat een deel van de varianten eind december of half januari weer leverbaar is 🙂

Het is overigens mogelijk om nu een abonnement af te sluiten met een ander nummer en dan op een later moment je huidige nummer te importeren. Echter zit je dan wel tot het eind van je contract bij de concurrent, met dubbele abonnementskosten 😬


@Nick83 

@huistijger 

en

@Maja_ 

hartelijk dank voor jullie reacties. 
ik ben alweer flink geïnformeerd en ga morgen even naar de winkel voor een nieuw abonnement. 
de dubbele kosten is voor mij niet erg. Het gaat me meer om dat ik mijn nummer kan behouden omdat ik eerder een ander  contract wil. 
is er iets specifiek wat ik moet vertellen dat ik mijn nummer in april om wil laten zetten?


Is het niet een beter idee om het toestel gewoon te kopen zonder abonnement? En later naar KPN over te stappen als het abonnement bij de huidige provider is afgelopen? 


is er iets specifiek wat ik moet vertellen dat ik mijn nummer in april om wil laten zetten?

Elke medewerker hoort te weten hoe dit werkt, maar de kans bestaat uiteraard dat je een relatief nieuwe medewerker te spreken krijgt die nog niet eerder met deze vraag te maken heeft gehad, en in dat geval kan je aangeven dat hiervoor een werkinstructie op onze interne kennisbank staat. Het later importeren van een mobiel nummer heet ‘in life porteren’.

 


Is het niet een beter idee om het toestel gewoon te kopen zonder abonnement? En later naar KPN over te stappen als het abonnement bij de huidige provider is afgelopen? 

Los gaat het toestel over de 1600€ heen 

tweedehands vragen ze soms nog meer. Schaarste 

 

maar ik snap je vraag ook wel hoor


Is het niet een beter idee om het toestel gewoon te kopen zonder abonnement? En later naar KPN over te stappen als het abonnement bij de huidige provider is afgelopen? 

Los gaat het toestel over de 1600€ heen 

De Pro MAX 256 GB kost bij KPN ook € 1465,-. Scheelt grofweg 150 euro. Dat is op zo'n bedrag niet zo denderend veel. Als je 150 euro veel vind vraag ik me af of je überhaupt zo'n toestel moet kopen. En sowieso verdwijnt een groot gedeelte van die 150 euro richting KPN in de vorm van de dubbele abonnementskosten. 


't Zijn dure tijden @Nick83 
Niet iedereen heeft zoveel geld direct beschikbaar en iedereen moet wat oppassen met het geld met het oog op de energieprijzen.