Skip to main content
Beantwoord

Kan ik nummerbehoud aanvragen voor het ene naar het andere KPN abonnement?

• January 29, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Hallo, ik heb 2 lopende abbonementen bij jullie. 1 die staat op naam van partner (ik gebruik de telefoon en telefoonnummer) en de ander heb ik recent afgesloten. Alleen de nieuwe nummer waarmee ik de nieuwe telefoon heb wil ik niet gebruiken. Die van partner loopt af in april 2026 vandaar de nieuwe telefoon. Zou ik  een nummerbehoud kunnen aanvragen? Zodat ik gewoon het oude nummer kan blijven gebruiken ipv de nieuwe. Telefonisch wouden ze me er niet mee helpen en de kpn winkel zit een heel stuk verder waar ik woon.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Jvh2002 

Welkom op de community van KPN.

Nummerbehoud tussen twee KPN mobiele abonnementen is helaas niet mogelijk, omdat beide 06-nummers al actief zijn bij KPN en het daarnaast technisch niet kan.

Nummerbehoud (ook wel nummerportering) kan alleen van je huidige provider naar een andere nieuwe provider, maar dus niet binnen dezelfde provider.

Wel kun je, zoals ​@Marlon92 al vermelde in haar reactie, gebruik maken van contractovername.
Waarbij het abonnement (en dus ook zijn 06-nummer) volledig op jouw naam komt te staan.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online contractovername formulier:

Regel je contractovername online

3 reacties

• January 29, 2026

Lijkt me heel moeilijk als de abonnementen niet op dezelfde naam afgesloten zijn. Doormiddel van een contractovername kan je er voor zorgen dat beide abonnementen op jouw naam staan. Dan maak je meer kans.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jvh2002 

Welkom op de community van KPN.

Nummerbehoud tussen twee KPN mobiele abonnementen is helaas niet mogelijk, omdat beide 06-nummers al actief zijn bij KPN en het daarnaast technisch niet kan.

Nummerbehoud (ook wel nummerportering) kan alleen van je huidige provider naar een andere nieuwe provider, maar dus niet binnen dezelfde provider.

Wel kun je, zoals ​@Marlon92 al vermelde in haar reactie, gebruik maken van contractovername.
Waarbij het abonnement (en dus ook zijn 06-nummer) volledig op jouw naam komt te staan.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online contractovername formulier:

Regel je contractovername online

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 2, 2026

Hi ​@Jvh2002, welkom allereerst hier en fijn om te zien dat de community haar best doet om te helpen. 

Wat jij probeert te doen is helaas niet mogelijk, de medewerkers die je hebt gesproken hebben dit goed aangegeven. 

Â