Skip to main content
Antwoord

Kan ik overstappen naar KPN Data Only met nummerbehoud?

• October 23, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik zit bij simpel met een sim only met mb en bel en sms

ik gebruik alleen dat 

nu wil ik overstappen naar kpn (omdat ik alles daar heb lopen)

kan ik overstappen met behoud van nummer 

dus nik ga naar alleen data toe nu bij kpn

Beste antwoord door JanD

Beste ​@brammetje13 je schrijft dat je alléén data gebruikt en geen bellen/sms’en, begrijp ik dat goed???

Dan gebruik je je kaart ook niet voor een mobiel, maar waarschijnlijk voor iets anders

En voor ‘iets anders’ mag je geen 06-nummer gebruiken, uitsluitend een datanummer dat met 097 begint.

Je kunt bij KPN dus wel een data-only abo afsluiten, zie link, maar dus niet met nummerbehoud.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

Succes

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 23, 2025

Hallo ​@brammetje13 ,

Als je contractvrij bent bij jouw oude provider dan kun je met nummerbehoud overstappen naar KPN. 

Bel anders eens met de klantenservice voor hulp en informatie. 

Je kunt bellen met KPN klantenservice op 0800-0402. 

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Beste ​@brammetje13 je schrijft dat je alléén data gebruikt en geen bellen/sms’en, begrijp ik dat goed???

Dan gebruik je je kaart ook niet voor een mobiel, maar waarschijnlijk voor iets anders

En voor ‘iets anders’ mag je geen 06-nummer gebruiken, uitsluitend een datanummer dat met 097 begint.

Je kunt bij KPN dus wel een data-only abo afsluiten, zie link, maar dus niet met nummerbehoud.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

Succes

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Je kunt niet van 06 bellen/sms/data naar alleen data. Alleen data nummers beginnen met 0970 namelijk. 

Waarom alleen data? Dan heb je maar weinig keuze in bundels. 

Met behoud van 06 nummer zal het toch een bellen/sms/data abonnement moeten worden. 

Let op: voor toegang MijnKPN wordt een sms verstuurd met code. Daar kan alleen een 06 nummer voor worden gebruikt!