Skip to main content

Goedemorgen,

Een beetje een vreemde vraag… Deze middag wordt mijn sim only bezorgd en wordt er gevraagd mijn identiteitskaart voor te leggen maar ik kom er net achter dat ik deze ben verloren. Zou het voldoende kunnen zijn om een kopie van mijn identiteitskaart te tonen? Ik sta verder geregistreerd op KPN omdat ik in afwachting ben van internet en tv.

 

Alvast bedankt!

Hoi @GCO DEVOS
Het beste kun je hierover even bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten.

Ben bang dat het niet gaat lukken, maar je kunt het altijd proberen, even een belletje morgen er aan wagen


Hallo @GCO DEVOS ,

Je bent afhankelijk van de koerier. Gewoon je kopie tonen en wellicht wordt dat geaccepteerd, mits leesbaar. Ik geloof dat de koerier het ID-bewijs scant en dan zie je op die scan niet of het een origineel is of een kopie. 
 

De ene koerier zal niet moeilijk doen, een ander zal zich aan de regels houden. Volgens de regels is een kopie niet voldoende.   


Bedankt voor de reacties, ik probeer het met de kopie..


Je kan het doen met

ID kaart of rijbewijs of paspoort. 

Aangifte doen bij politie. Om eventueel fraude met je kaart voor te zijn.

Naar gemeente voor nieuwe. 


Aangifte bij de politie is volkomen zinloos, je moet het bij de gemeente melden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-mijn-paspoort-of-identiteitskaart-kwijt-ben


Als de koerier handelt volgens het boekje accepteert hij de kopie niet.

 


Als de koerier handelt volgens het boekje accepteert hij de kopie niet.

 

Ja, dat schreef ik al: 

Hallo @GCO DEVOS ,

Je bent afhankelijk van de koerier. Gewoon je kopie tonen en wellicht wordt dat geaccepteerd, mits leesbaar. Ik geloof dat de koerier het ID-bewijs scant en dan zie je op die scan niet of het een origineel is of een kopie. 
 

De ene koerier zal niet moeilijk doen, een ander zal zich aan de regels houden. 

Ik heb hier wel op het forum gelezen dat het was gelukt met een kopie, maar dat is niet conform de regels. Afwachten dus…. (In de schaduw graag…….) 


Hallo @GCO DEVOS, volgens de regels mag de koerier de kopie niet accepteren. 


Beste allemaal, het probleem is ondertussen opgelost. Identiteitskaart is teruggevonden. Dank voor de reacties!


Gelukkig maar ! 


Beste allemaal, het probleem is ondertussen opgelost. Identiteitskaart is teruggevonden. Dank voor de reacties!

Dat is mooi nieuws. Scheelt je ook weer de kosten voor een nieuw document.