Skip to main content
Beantwoord

Kan ik twee keer tijdelijk mobiel abonnement verhogen?

• January 31, 2026
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik wil in februari unlimited 50 tijdelijk verhogen naar unlimited 400 en in maart voor 1 maand nogmaals verhogen naar super unlimited+ dus de duurste.In mei bij terugkomst weer terug naar mijn huidige, lopende abonnement.

Kan dat zonder problemen of moet ik direct voor ca. 3 maanden duurste abonnement nemen?

Hoor het graag.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@EMmK ,

Je kunt eenmaal per maand via bv MijnKPN jouw keuze bijstellen naar boven of naar beneden. De wijziging gaat dan in per de start van de volgende periode. Bedenk wel dat je niet bv half februari een wijziging gaat doorvoeren als je op 1 maart dan naar Super Unlimited+ wil. Want pas na een maand kun je de volgende wijziging doorvoeren. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Hallo ​@EMmK ,

Je kunt eenmaal per maand via bv MijnKPN jouw keuze bijstellen naar boven of naar beneden. De wijziging gaat dan in per de start van de volgende periode. Bedenk wel dat je niet bv half februari een wijziging gaat doorvoeren als je op 1 maart dan naar Super Unlimited+ wil. Want pas na een maand kun je de volgende wijziging doorvoeren. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2026

Natuurlijk minimaal een dag voor begin van nieuwe bundel. Dus 2x ophogen kan gewoon. Dank je wel.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 31, 2026

Hoi ​@EMmK 

Zoals gezegd kan je één keer per maand (tijdens lopende factuurperiode) je abonnement bijstellen.
De wijziging gaat echter pas in op de eerste dag van de nieuwe factuurperiode.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 2, 2026

Hoi ​@EMmK , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht :)
Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt en lees ook al goede reacties! Je kunt je abonnement eens per maand aanpassen en die wijziging gaat dan in vanaf de eerste dag van de volgende maand. Het is vandaag 2 februari en nu helaas niet meer mogelijk om dit aan te passen voor deze maand dus hopelijk heb je dit nog op tijd aan kunnen passen 🙏🏻 Ik ga er vanuit dat je met deze informatie verder uit de voeten kunt maar mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, lees je hier onder nog een uitleg hoe je je abonnement aan kunt passen in de MijnKPN app/omgeving. 

Hoe werkt het aanpassen van jouw mobiele abonnement?

1. Ga naar MijnKPN en klik op "Producten"
  2. Selecteer het mobiele abonnement dat je wilt wijzigen
    (Staat je KPN product hier niet bij? Koppel dan je mobiele abonnement aan jouw KPN ID en doorloop opnieuw dit stappenplan)
  3. Pas aan naar het gewenste abonnement
  4. De 1e dag van de volgende maand gaat de wijziging in

Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan ook vooral weten!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Hoi ​@Jan van KPN 

Mag ik een verbetering van jouw reactie voorstellen 🤔 ?

In plaats van de 1e dag van de volgende maand geldt tegenwoordig toch de 1e dag van de volgende factuurperiode? Al een aantal jaar loopt de factuurperiode niet meer standaard gelijk met de kalendermaand. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

Volgens mij geeft Jan van KPN een fout antwoord. Tijdelijke verhoging van abonnement gaat in op de 1e dag van de nieuwe bundel resp factuur. Dat is bij mij rond 10 februari. Hoop alleen na 3 maanden echt weer van Super Unlimited plus terug naar bestaande abonnement Unlimited 400 te kunnen. Anders ben ik wel de Sjaak komende 1,5 jaar.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Klopt ​@EMmK , Jan zit er naast. Je kan de bundel 1 keer per factuurperiode aanpassen. Dan kan omhoog of omlaag. Het gaat in op de eerste dag van de nieuwe factuurperiode. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 3, 2026

Goedemorgen ​@EMmK en ​@EMmK 

Hoi ​@Jan van KPN 

Mag ik een verbetering van jouw reactie voorstellen 🤔 ?

In plaats van de 1e dag van de volgende maand geldt tegenwoordig toch de 1e dag van de volgende factuurperiode? Al een aantal jaar loopt de factuurperiode niet meer standaard gelijk met de kalendermaand. 

Helemaal correct en mea culpa vanuit mij, je hebt helemaal gelijk ​@RBxx!

Volgens mij geeft Jan van KPN een fout antwoord. Tijdelijke verhoging van abonnement gaat in op de 1e dag van de nieuwe bundel resp factuur. Dat is bij mij rond 10 februari. Hoop alleen na 3 maanden echt weer van Super Unlimited plus terug naar bestaande abonnement Unlimited 400 te kunnen. Anders ben ik wel de Sjaak komende 1,5 jaar.

Klopt hoor, ik was achteraf gezien niet meer zo scherp gister waarvoor uiteraard excuses! Het is na 3 maanden dus ook mogelijk om weer terug te gaan naar je huidige bundel. Hopelijk heb ik met mijn eerste bericht niet voor teveel verwarring gezorgd 🙏🏻