Skip to main content

Ik vroeg mij af of ik een nieuw los toestel kon kopen zonder een abonnement, en dat ik daar mijn simkaart in doe en hem zo gebruik.

Ik heb geen Sim-Only deal, en ik weet niet precies hoe het zit met abonnement met toestel, maar ik zie daar verder geen problemen in. 

Is dit mogelijk? Of zie ik iets vanzelfsprekends over het hoofd??

Dat zie je helemaal goed, elk toestel waar je simkaart in past en werkt op het KPN netwerk kun je aanschaffen en zonder probleem gebruiken, en dat zijn eigenlijk alle toestellen die in NL worden verkocht.

Dus veel plezier met uitzoeken.😉😉


Zonder lening kun je gewoon een telefoon kopen. Tot zo'n € 400 zijn er prima toestellen te krijgen en dat moet toch zonder lening kunnen?

Ze zijn er nog duurder, tot wel 1200 euro. Maar ja, dat moet je maar in 1 x neer kunnen of willen leggen.


Je kan inderdaad zelf een los toestel aanschaffen, helemaal naar jouw zin. Het simkaartje zet je gewoon over. Mocht het simkaartje niet passen in het nieuwe toestel kan je via MijnKPN (gratis) een vervangende 3-in-1 simkaart aanvragen: Simkaart vervangen | KPN.com

Houd er wel rekening mee, dat de maandelijkse toestelkosten van je huidige telefoon gewoon doorlopen. Dat toestel moet natuurlijk wel afbetaald worden.


@PeterG Waar vraagt TS om een toestel in het abonnement, hij vraagt of die een los toestel kan kopen, misschien wil die wel de Virtue Signature Cobra kopen, kost maar een kleine 280.000 euro.😁😱 En is de nummer 10 van de duurste telefoons, nummer 1 is een iPhone 6 van ruim 43 miljoen.😰😰

Is die 1200 voor een telefoontjevan jou een koopje.😉😉


Ik heb 't écht nergens over een '’toestel in abonnement'’.

Heel apart dat je dat zo leest…. :thinking::rolling_eyes: . Kennelijk is mijn tekst toch voor andere uitleg beschikbaar dan dat ik het bedoel, en nog steeds zo lees: een los toestel wat in mijn ogen hetzelfde is zoals ik het schrijf “Zonder lening kun je gewoon een telefoon kopen”.


@PeterG , Dat komt door de formulering, je maakt er een vraag van, je vraagt eigenlijk, je kan hem toch wel betalen zonder lening er zijn tot 400 euro prima toestellen te verkrijgen.

Tenminste, zo lees ik je post.:stuck_out_tongue_winking_eye: