Skip to main content
Beantwoord

Kan je een Multisim ook gebruiken in een telefoon in plaats van een smartwatch?

• March 26, 2026
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een Nokia aangeschaft om te gebruiken in vakanties, zodat ik geen smartphone mee hoef te nemen. Daarnaast heb ik een Iphone welke ik gebruik met dual sim voor mijn werk en prive nummer.
Momenteel gebruik ik op de Iphone een esim voor mijn privenummer. Echter kan ik geen esim gebruiken in mijn Nokia.
Nu ben ik zoekende naar een oplossing. Duosim bestaat begrijp ik uit twee fysieke simkaarten, maar ik kan geen dual sim gebruiken met twee fysieke simkaarten in mij Iphone.
En bij Multisim wordt er alleen gesproken over een digitale sim kaart voor een smartphone.

Mijn vraag is concreet, kan ik ofwel:

• een duo-simkaart gebruiken met een e-sim en een fysieke simkaart? Gelijktijdig gebruik is namelijk niet nosig.
  • een multisim gebruiken waarbij ik de digitale simkaart gebruik in mijn iphone en de fysieke in mijn nokia? Wat ik ergens zonde vind, want ik betaal dan extra voor gelijktijdig gebruik, terwijl dat niet nodig is.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MartheG,

Welkom op de community van KPN.

De Multisim (eSIM) bij KPN, is alleen bedoeld voor gebruik in een Smartwatch (zoals de Apple Watch of Samsung Watch) en niet voor een mobiele telefoon of smartphone.
Je kunt de Multisim dus niet koppelen aan een smartphone.

Wel kun je kiezen voor de een Duo-simkaart voor zowel je iPhone als Nokia telefoon.

Een duo-simkaart bestaat uit 2 simkaarten.
Beide simkaarten horen bij hetzelfde telefoonnummer.
Zo ben je bereikbaar op beide toestellen en hoef je de simkaart niet te wisselen.

Goed om te weten: je kan niet beide apparaten op hetzelfde moment gebruiken.

• Zorg ervoor dat er maar 1 apparaat aanstaat. Zet eerst je actieve apparaat uit en zet daarna pas het tweede apparaat aan. Van apparaat gewisseld? Dan ben je even niet bereikbaar. Maar dat is zo opgelost: als je iemand belt, ben je weer te bereiken.
  • Je kan e-sim niet gebruiken als duo-simkaart. Je krijgt dus 2 losse simkaarten.

Een duo-simkaart bestaat dus uit twee fysieke simkaarten!
Het kan dus niet in combinatie met een eSIM, zoals jij het zou willen.

Via de volgende link, kom je op de pagina waar je een duo-simkaart kunt bestellen:

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MartheG,

Welkom op de community van KPN.

De Multisim (eSIM) bij KPN, is alleen bedoeld voor gebruik in een Smartwatch (zoals de Apple Watch of Samsung Watch) en niet voor een mobiele telefoon of smartphone.
Je kunt de Multisim dus niet koppelen aan een smartphone.

Wel kun je kiezen voor de een Duo-simkaart voor zowel je iPhone als Nokia telefoon.

Een duo-simkaart bestaat uit 2 simkaarten.
Beide simkaarten horen bij hetzelfde telefoonnummer.
Zo ben je bereikbaar op beide toestellen en hoef je de simkaart niet te wisselen.

Goed om te weten: je kan niet beide apparaten op hetzelfde moment gebruiken.

• Zorg ervoor dat er maar 1 apparaat aanstaat. Zet eerst je actieve apparaat uit en zet daarna pas het tweede apparaat aan. Van apparaat gewisseld? Dan ben je even niet bereikbaar. Maar dat is zo opgelost: als je iemand belt, ben je weer te bereiken.
  • Je kan e-sim niet gebruiken als duo-simkaart. Je krijgt dus 2 losse simkaarten.

Een duo-simkaart bestaat dus uit twee fysieke simkaarten!
Het kan dus niet in combinatie met een eSIM, zoals jij het zou willen.

Via de volgende link, kom je op de pagina waar je een duo-simkaart kunt bestellen:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 26, 2026

Hoi Michel,

Dat had ik gezien, maar dan is er dus feitelijk geen passende oplossing voor mijn situatie.
Ik ga onderzoeken bij mijn werkgever of mijn zakelijke nummer om te zetten is naar een eSim.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi Marthe,

Nee, er is dan geen passende oplossing voor het geen je graag zou willen.
Maar vaak is het wel mogelijk, om een zakelijk abonnement met fysieke simkaart, om te laten zetten naar een eSIM, maar dat verloopt inderdaad via jouw werkgever.
De meeste werkgever hebben hun zakelijke abonnementen lopen bij KPN, Odido of Vodafone, en die bieden allemaal de eSIM aan bij zakelijke mobiele abonnementen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 28, 2026

Goedemorgen ​@MartheG , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat is een goede vraag en leuk ook dat je ons via deze weg hebt gevonden! Eigenlijk kan ik niks meer toevoegen aan het eerste bericht van ​@Michel.uit.Arnhem en daarom heb ik zijn reactie ook gemarkeerd als 'best answer', Ik ga er vanuit dat jij hiermee weet waar je aan toe bent en wat je opties zijn! Maar mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dat dan ook vooral weten!