Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds een klein jaar ofzo kan ik met “pulse secure” geen VPN meer opzetten via mijn mobiele KPN netwerk. Telkens als ik het probeer krijg ik na 1 seconde de melding:  Connection error, Your login session timed out.  Met ieder ander WiFi of mobiel netwerk heb ik dit niet. Ik denk dus niet dat dit op het werk van koopman74 opgelost moet worden, maar dat KPN zelf een ticket moet aanmaken om dit uit te zoeken.    Het is echt heel irritant. Als huisarts wil ik op visite thuis bij mensen hun medisch dossier kunnen raadplegen.  Dat kan alleen via de Pulse Secure VPN, maar dat lukt nu dus niet  via KPN mobiele netwerk. Wat zegt u KPN?  Anders met mijn praktijk overstappen op een andere provider?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Hi @Raphaelhuisarts, om je goed te kunnen helpen hebben we een eigen topic voor je reactie aangemaakt.

Ik begrijp dat het opzetten van je VPN verbinding het alleen via je mobiele internetverbinding niet werkt, via andere verbindingen wel. Ik snap goed dat dat lastig is als je juist de VPN onderweg voor je werk nodig hebt. Gezien je dit zakelijk gebruikt, heb je een particulier of zakelijk KPN abonnement? Heb je sinds je dit ervaart iets veranderd aan de APN (internet) instellingen op je mobiele telefoon? Ik raad je aan om die even te controleren.

@tmoesel Heb jij misschien nog suggesties of goede ideeën?


Beste @Alexandra 

Ik maak gebruik van mijn persoonlijke / privé GSM abonnement, (iPhone 12 pro 5G), unlimited data.  Tot voor een bepaalde periode kon ik met mijn iPad via de persoonlijke hotspot van mijn GSM een VPN opzetten via Pulse Secure.  Die VPN is noodzakelijk om vervolgens via de app Horizon in de omgeving te komen waar ik het patientendossier Medicom kan raadplegen.  Via Wifi waar dan ook lukt het me om via de iPad deze VPN op te zetten (zelfs thuis met Wifi via KPN).  Ook via de persoonlijke hotspot van de GSM van mijn echtgenote die een T-mobile abonnement heeft is het geen probleem.  Sinds een maand of 10 ofzo lukt het echter niet meer via mijn eigen GSM met KPN abonnement de VPN in de lucht te krijgen. Bij iedere poging lijkt dit binnen 2 seconden geblokkeerd te worden met de melding op de foto.  Nogmaals dit is dus alleen als ik het via KPN GSM abonnement probeer. Herstellen van de netwerk instellingen op mijn iPhone had geen succes, nog hetzelfde probleem.  

Het is enorm frustrerend omdat ik juist bij patienten thuis via de iPad en mijn GSM-dataverbinding het dossier wil kunnen raadplegen.  Jaren ging dit goed en ergens in 2020 is daar een eind aan gekomen.  Graag jullie hulp dus. 


@Raphaelhuisarts Dank voor de extra informatie! Het is apart dat 't alleen via jouw mobiele verbinding niet lukt. We blokkeren geen poorten of instellingen die je nodig hebt voor een VPN verbinding. Ik weet daarom niet wat de opties zijn, maar ik ga voor je op onderzoek uit. Kan je daarvoor jouw forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? 


@Alexandra Profiel bijgewerkt


@Raphaelhuisarts Super. Ik heb je gegevens erbij gepakt en een melding doorgezet naar de Technische Dienst. Ik verwacht dat ze binnen enkele dagen contact met je opnemen om dit verder te bespreken en op te lossen. Hou je me op de hoogte van de verdere voortgang hiervan?


@Alexandra Sinds je laatste bericht niks meer gehoord. Er is geen contact opgenomen. Hoe nu verder?


ook ik heb problemmen met het opzetten van een VPN het probleem is denk ik dat KPN mobiel nu op IPV6 zit en de meeste VPN's willlen IPV4. een VPN opzetten op mijn Fritz!Box geeft ook aan kan geen VPN opzetten omdat u op een IPV6 netwerk zit schakel over op IPV4 en dit gaat niet.


Hi @Raphaelhuisarts, ik zie terug dat er wel een aantal belpogingen zijn geweest en dat er nadat het niet is gelukt om je te pakken te krijgen, een sms met terugbelcode is verzonden waarmee je zelf rechtsreeks met de technische dienst zou kunnen bellen. Ze hebben hiervoor gebeld met het nummer dat eindigt op 18, maar geven aan dat daar niet echt gebruik van gemaakt leek te worden. Is dat nog wel een door jou gebruikt nummer of hadden ze het andere mobiele nummer dat geregistreerd is moeten hebben?

De notitie die ze hebben achtergelaten is overigens als volgt: 

‘Wij bieden geen ondersteuning voor Persoonlijke Hotspots en VPN. Wellicht zou de klant het kunnen proberen met de APN advancedinternet (transparante APN). Na 11 juli 2021 zie ik op de aansluiting geen dataverbruik en geen dataverbindingen meer. Klant geprobeerd te bellen, maar was niet bereikbaar. Bovenstaande uitgelegd. PIN doorgegeven voor het geval de klant nog vragen heeft.’ 

De ‘APN” waar ze het over hebben, vindt je bij de netwerkinstellingen van je toestel, hopelijk gaat het een verschil maken als je advancedinternet daar instelt!


@Maja_  OK, excuus. Blijkt dat ik in mijn profiel het klantnummer heb ingevoerd voor de GSM die we op de praktijk gebruiken als backup voor onze telefonie en spoedlijn.  Die GSM wordt inderdaad niet beantwoord.  Ik heb dit nu aangepast.   Ik zal kijken of ik op de bewuste mobiele telefoon nog dat bericht kan vinden.


@Raphaelhuisarts Geen probleem. Ik hoop dat je verder komt met bovenstaande terugkoppeling van de Technische Dienst, die Maja met je gedeeld heeft (ik was zelf met vakantie). De melding bij de Technische Dienst is intussen gesloten. Mocht je vragen hebben of als je iets wilt delen, laat het gerust weten.


ook ik heb problemmen met het opzetten van een VPN het probleem is denk ik dat KPN mobiel nu op IPV6 zit en de meeste VPN's willlen IPV4. een VPN opzetten op mijn Fritz!Box geeft ook aan kan geen VPN opzetten omdat u op een IPV6 netwerk zit schakel over op IPV4 en dit gaat niet.

Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > KPN Internet 

Maak daar IPv4 van. Mogelijk nog een keer opnieuw opstarten.


Na dat ik het APN had veranderd van internet naar advancedinternet werkte de VPN verbinding naar mijn Fritz!Box weer het protocol heb ik laten staan op IPv4/IPv6.

mijn probleem is hiermee opgelost