Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een bedrijf, nu wil ik graag mijn naam laten weergeven als beller id. Kan dat alleen als ik mijn abbo laat omzetten naar zakelijk?

 

Gr. Eric

 

Dereparatiewinkel.nl 

 

Volgens mij kan dat überhaupt niet toch? Alleen je telefoonnummer word meegezonden bij het bellen. Degene die gebeld word moet het nummer in het telefoonboek op het toestel hebben staan. Dan word de naam weergegeven waaronder dat nummer opgeslagen staat. Toch?


Hoi Nick, nee dat klopt niet. Als je telefoon internet heeft( mobiel heb ik het dan over) dus geen vast toestel. Dan is het nummer gekoppeld aan je nummer en zie je de bedrijfsnaam. Ik zie het regelmatig maar men ziet het bij mij niet. Ben al een geruime tijd bezig hiermee. Google bedrijf en alles is goed ingesteld maar de klant ziet alleen mijn nummer en niet het bedrijf. Ik wil nu dus weten of het nummer dan misschien zakelijk moet zijn om mijn bedrijfsnaam weer te kunnen geven. Ik kan alleen op internet vinden dat je telefoonnummer moet koppelen aan je bedrijfsnaam. Maar hoe en wat??


Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik gebeld ben door een onbekende, en dat ik dan de naam zag. Ik denk dat ik het niet eens zou willen. Want zoiets zal gemakkelijk te vervalsen zijn denk ik. Als er een onbekende belt, dan wil ik het nummer zien, niet de naam.

Ik vraag me af of u zelf niet 1 of andere app heeft geïnstalleerd die namen bij onbekende telefoonnummers opzoekt?


@Douweeric Ik weet precies wat je bedoelt. Dat heeft niets te maken met een zakelijk nummer maar met Google. En laat Google die algoritmes net erg geheim houden. De brede theorie is dat hoe meer mensen aandacht besteden aan je bedrijf op Google, hoe sneller ze dit opnemen in hun database en het doorgeven, en ik meende ook alleen op Android. Daarmee bedoel ik reviews, check-ins en foto's plaatsen bij je pagina. 

Hoe dit precies werkt weet niemand behalve Google met 100% zekerheid. 


@Alex_P het is dus inderdaad zo dat de telefoon (Android / Google) op eigen houtje via internet een naam bij het nummer zoekt? En dit werkt alleen bij grote bedrijven die veelvuldig bellen of gebeld worden? Niet bij de kleine zelfstandige die net gestart is dus?


Hoi Alex. Dat weet ik zo niet. Bel en wordt veel gebeld. Ik ken iemand die net een maand bezig is en al haar naam zichtbaar heeft. Dit moet toch iemand van kpn kunnen uitleggen?

 

Gr. Eric 


Providers in Nederland mogen alleen het telefoonnummer meezenden. Dat is wettelijk zo geregeld.

Als mensen je (bedrijfs)naam zien dan is dat via hun eigen contactenlijst of, inderdaad, via een database op internet.

Maar het gaat ook vaak mis. Had laatst een 'bedrijf’ aan de lijn. De bellende mevrouw (die mijn nummer per ongeluk had gekozen overigens) kende dat hele bedrijf (bedrijfsnaam) niet!

Staat je telefoonnummer ook bv als zakelijk abonnement? En bij de KvK bij je bedrijf vermeld!?


@PeterG bedankt voor je reactie. Iheb geen zakelijk abonnement, is dat de voorwaarde? De rest heb ik geregeld en overal staat mijn nummer gelinkt aan het bedrijf. 

 

Gr. Eric 


Iheb geen zakelijk abonnement, is dat de voorwaarde?

Geen idee. Die bedrijfsnaamweergave wordt, zoals al vermeld, via Google via internet gedaan. En zoals vermeld geeft Google de voorwaarden niet vrij.
Maar de Kamer van Koophandel  lijkt mij toch één v.d. databases waar ze gebruik van kunnen maken. Is nml gewoon openbaar (via internet ook).


Hoi @Douweeric 

Ik heb op mijn Samsung in de Telefoon-app een optie “Beller-id en antispambeveiliging”. Via een online dienst (Hiya) kan ik dan informatie krijgen i.g.v. spamoproepen, oplichters en bellers die niet in mijn contacten staan. Ook zou ik mijn naam en nummer kunnen delen, zodat mijn gegevens zichtbaar worden bij anderen als ik ze bel. Moeten ze natuurlijk wel zo’n functie gebruiken.

 


Hoi Ruud, die app heb ik ook. Ik heb inmiddels mijn 06 aangepast in +316 bij de kvk misschien dat dat iets doet. Bedankt allemaal voor het meedenken in iedergeval. 

 

We kunnen natuurlijk ook allemaal zorgen dat ik hoger kom in google door ff naar mijn site te gaan :sweat_smile:  www.*********.nl 

 

*Admin edit: met pijn in mijn hart moet ik je adres weghalen in verband met de huisregels, hoe erg ik het je ook gun. :relaxed:

 


Hoi Ruud, die app heb ik ook. Ik heb inmiddels mijn 06 aangepast in +316 bij de kvk misschien dat dat iets doet. Bedankt allemaal voor het meedenken in iedergeval. 

 

We kunnen natuurlijk ook allemaal zorgen dat ik hoger kom in google door ff naar mijn site te gaan :sweat_smile:  www.***********.nl 

 

Mooi dit :smile:


Hoi Ruud, die app heb ik ook.

Dat bedoel ik dus. 

Ik vraag me af of u zelf niet 1 of andere app heeft geïnstalleerd die namen bij onbekende telefoonnummers opzoekt?

En als je die app niet geïnstalleerd hebt, dan werkt het niet. Ik denk ook dat deze app niks met google te maken heeft. Want die app is niet van Google voor zover ik vinden kan.


Ik weet niet of je Hiya moet willen gebruiken. (Klik)


Ik weet niet of je Hiya moet willen gebruiken. (Klik)

Inderdaad, bij mij staat de optie dan ook uit. Ik heb geen behoefte om mijn gegevens te delen.