Skip to main content
Vraag

Kan mijn minderjarige neef met een contractovername het abonnement op eigen naam krijgen?

• 25 maart 2025
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo

Vorig jaar is mijn schoonzus overleden en is onze neef bij ons komen wonen. Ik heb toen een mobiel abonnement op mijn naam voor hem afgesloten omdat hij minderjarig is. Hij is nu 17 en ik wil nu toch graag dat contact op zijn eigen naam komt en dat hij er ook zelf voor gaat betalen. Mijn man heeft de voogdij. Kan hij als minderjarige in dit geval toch tekenen? 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36772 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@Chantal H ,

Juridisch is dat toegestaan. 

Een minderjarige van 17 mag een overeenkomst afsluiten, mits er toestemming is verleend door de ouders of wettelijke vertegenwoordiger. De toestemming kan alleen worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of een bepaald doel. 

bron: 

https://www.veritasadvies.com/blog/mag-je-een-overeenkomst-sluiten-met-een-17-jarige/#:~:text=Toestemming,alles%20kopen%20wat%20je%20wilt'.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Bedankt. En hoe geef ik dat aan dat voogd toestemming geeft?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36772 reacties
  • 26 maart 2025

Zet het gewoon op het formulier van de contractovername. https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

En/of laat jouw man ook zijn handtekening zetten onder het formulier. 

Of laat ze samen naar een KPN-winkel gaan. Dan wordt het daar geregeld. Neem dan wel beiden hun ID-bewijs mee. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4455 reacties
  • 26 maart 2025

Misschien is het juridisch toegestaan, maar volgens mij doet KPN zelf geen zaken met minderjarigen. 18+ zijn is een vereiste als het goed is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Ik snap wel dat dat standaard de regel is en is ook wel wat voor te zeggen. Maar in dit geval.. hij is wees en geen pleegouders. Voogdij is bedoeld dat er wettelijke zaken geregeld kan worden omdat hij nog niet tekenbevoegd is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Met KPN zelf contact en idd in geen geval contract met 18-. Rekeningnummer kan wel aangepast worden

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Chantal H, goed dat je intussen hier en via onze klantenservice antwoord op je vraag hebt, alleen jammer dat 't niet het gewenste antwoord is. Ik begrijp dat dit een gecompliceerde situatie is, ik hoop dat het intussen lukt met het eventueel aanpassen van het rekeningnummer. 

Reageer