Skip to main content

Ik heb een Apple Watch series 8 refurbished uit Italië gekocht. Ik heb een iPhone Xr met een abonnement bij KPN. Mijn iPhone en Apple Watch zijn allebei up to date.

Ik wilde graag multisim activeren, maar als ik in de Apple Watch app op ‘Mobiel Netwerk’ druk, dan staat ‘Configureer mobiel netwerk’ grijs, dus ik kan er niet op drukken. Er staat dan: Deze Apple Watch ondersteunt geen mobiele data van KPN NL in deze regio.

Ik las op de website dat het voor heel Europa zou moeten werken, dus daar snap ik het niet helemaal. Ik heb verder nog niks gedaan of geactiveerd, maar ik zie bij elke uitleg die ik kan vinden dat op ‘Configureer mobiel netwerk’ drukken de eerste stap is, dus daar gaat het al mis zegmaar. 

Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe, of die weet waar dit door komt? 

Alvast bedankt

Hallo @Shadowcube 

 

Het zou inderdaad moeten werken, misschien dat de aanbiedersinstellingen moeten worden bijgewerkt, het OS op de telefoon en watch voldoen ook aan de eisen zoals hieronder vermeld?

Multisim op de Apple Watch

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up-to-date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Bron:

 


Bedankt voor de reactie. Helaas denk ik niet dat dat het is, dat nummer staat bij mij namelijk op 58.1

Ter verduidelijking: 

IOS zit op 17.5.1 en de Watch zit op 10.6 dus dat zou goed moeten zijn. 

Op de Apple Watch staat er bij aanbieder een streepje, omdat ik daar dus niets aan kan verbinden, dus daar staat geen nummer wat ik kan checken


Ook al heb je hem in Italië gekocht, is het wel een EU model?

Als het wel een EU model is kan je nog proberen om hem te resetten: https://support.apple.com/nl-nl/108372

Daarna weer van voor af aan beginnen met instellen.

Als dat ook niet werkt dan zou ik het verder ook niet weten, het lijkt dan toch een provider of regiolock te zijn.


Hallo @Shadowcube 
 

Activeer je de multisim buiten Italië? Ik weet dat multisim om een of andere manier op dit moment niet werkt voor mij. KPN multisim op Apple Watch Ultra 2.

 

Gr. Jochem


Reageer