Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen en gebeld worden: melding gesprek mislukt

• June 4, 2025
  • 10 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik kan niet meer bellen en gebeld worden. Ik krijg de melding Gesprek mislukt.

sms’en lukt wel. Wat kan er aan de hand zijn?

groet, Paula

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Paulalex 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad niet zo fijn, als jezelf niet kunt bellen maar ook niet gebeld kunt worden.
Zou je het volgende eens willen uitvoeren, het resetten van de netwerkinstellingen binnen het menu van je smartphone.
Hiermee haal je eventuele fouten eruit, en laad je smartphone automatisch de juiste netwerkinstellingen weer in, waarmee de meeste problemen verholpen worden.

Android:

1. Open de Instellingen-app: Je kunt dit doen door op het tandwielpictogram of een ander pictogram te klikken dat naar de instellingen leidt.
  2. Ga naar Systeem of Algemeen beheer: Afhankelijk van je Android-versie en fabrikant, vind je de optie "Resetten" onder "Systeem" of "Algemeen beheer".
  3. Selecteer Resetten: Kies de optie "Resetten" of iets vergelijkbaars.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten: Zoek naar "Netwerkinstellingen resetten" of een soortgelijke optie.
  5. Bevestig de reset: Je kunt gevraagd worden om de reset te bevestigen. Druk op de knop "Reset instellingen" of een vergelijkbare knop.
  6. Start je apparaat opnieuw op: Nadat je de netwerkinstellingen hebt gereset, is het een goed idee om je apparaat opnieuw op te starten. 

iPhone (iOS):

1. Open de Instellingen-app: Klik op het Instellingen-pictogram op je startscherm.
  2. Navigeer naar Algemeen: Scrol naar beneden en tik op "Algemeen".
  3. Zet over of stel iPhone opnieuw in: Scrol verder naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in".
  4. Stel opnieuw in: Tik op "Stel opnieuw in".
  5. Herstel netwerkinstellingen: Kies "Herstel netwerkinstellingen".
  6. Bevestig: Je iPhone zal je waarschuwen dat de netwerkinstellingen worden gereset, inclusief eerder gebruikte wifi- en mobiele netwerken. Tik op "Herstel netwerkinstellingen" om door te gaan.
  7. Herstart: Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je iPhone opnieuw opstarten.

Laat vervolgens even weten of dit geholpen heeft, en je dus weer normaal kunt bellen en gebeld kunt worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Paulalex 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad niet zo fijn, als jezelf niet kunt bellen maar ook niet gebeld kunt worden.
Zou je het volgende eens willen uitvoeren, het resetten van de netwerkinstellingen binnen het menu van je smartphone.
Hiermee haal je eventuele fouten eruit, en laad je smartphone automatisch de juiste netwerkinstellingen weer in, waarmee de meeste problemen verholpen worden.

Android:

1. Open de Instellingen-app: Je kunt dit doen door op het tandwielpictogram of een ander pictogram te klikken dat naar de instellingen leidt.
  2. Ga naar Systeem of Algemeen beheer: Afhankelijk van je Android-versie en fabrikant, vind je de optie "Resetten" onder "Systeem" of "Algemeen beheer".
  3. Selecteer Resetten: Kies de optie "Resetten" of iets vergelijkbaars.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten: Zoek naar "Netwerkinstellingen resetten" of een soortgelijke optie.
  5. Bevestig de reset: Je kunt gevraagd worden om de reset te bevestigen. Druk op de knop "Reset instellingen" of een vergelijkbare knop.
  6. Start je apparaat opnieuw op: Nadat je de netwerkinstellingen hebt gereset, is het een goed idee om je apparaat opnieuw op te starten. 

iPhone (iOS):

1. Open de Instellingen-app: Klik op het Instellingen-pictogram op je startscherm.
  2. Navigeer naar Algemeen: Scrol naar beneden en tik op "Algemeen".
  3. Zet over of stel iPhone opnieuw in: Scrol verder naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in".
  4. Stel opnieuw in: Tik op "Stel opnieuw in".
  5. Herstel netwerkinstellingen: Kies "Herstel netwerkinstellingen".
  6. Bevestig: Je iPhone zal je waarschuwen dat de netwerkinstellingen worden gereset, inclusief eerder gebruikte wifi- en mobiele netwerken. Tik op "Herstel netwerkinstellingen" om door te gaan.
  7. Herstart: Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je iPhone opnieuw opstarten.

Laat vervolgens even weten of dit geholpen heeft, en je dus weer normaal kunt bellen en gebeld kunt worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Hoi Michel,

Ik heb het geprobeerd, maar het heeft niet gewerkt, helaas. Ik ben nu p weg naar het vliegveld; ik ga het opnieuw proberen zodra ik weer in Nederland ben. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Paulalex 

Ik wist niet dat je op vakantie was, maar laten we ervan uitgaan dat alles weer normaal en goed werkt zodra je weer in Nederland op het KPN netwerk zit.
Ik hoor het dan graag nog van je.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Paulalex, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Hoi Michel,

Ik heb het geprobeerd, maar het heeft niet gewerkt, helaas. Ik ben nu p weg naar het vliegveld; ik ga het opnieuw proberen zodra ik weer in Nederland ben.

Ik twijfel even of het nu is gelukt. Laat je me dit even weten? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Bij aankomst in Nederland, kon ik wel weer bellen en gebeld worden. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, en het was heel vervelend dat ik niet kon bellen, maar ik ben blij dat het nu weer werkt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Paulalex 

Waarschijnlijk zat je in het land waar je verbleef om een mobiel netwerk, waarmee problemen waren, waardoor je niet kon bellen of gebeld kon worden.
De exacte reden zul je waarschijnlijk niet gaan vinden, maar is uiteraard wel fijn dat alles hier in Nederland weer perfect werkt via het KPN netwerk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 11, 2025

Bij aankomst in Nederland, kon ik wel weer bellen en gebeld worden. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, en het was heel vervelend dat ik niet kon bellen, maar ik ben blij dat het nu weer werkt.

Dat is in ieder geval fijn om te horen. Voor een volgende keer kun je ook proberen om handmatig andere netwerken te proberen, het kan inderdaad zijn dat er net met dat netwerk iets aan de hand was.

• Nieuwkomer
  • June 12, 2025

deze tip heeft niet geholpen ik kan nog steeds niet bellen

• Nieuwkomer
  • June 12, 2025

ik ben al een hele tijd bezig en niets lukt. waardeloos

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 13, 2025

Voor mijn duidelijkheid, je kunt nu in Nederland weer niet bellen? Of ben je inmiddels weer in het buitenland waar het niet lukt? Zou ik ook mogen weten in welk land jij nu bent? Misschien overbodig, maar staat roaming op je toestel ook aan?