Skip to main content

Ben dit jaar 2 keer in de KPN winkel van sim gewisseld om te kunnen bellen/internetten in het buitenland. Ook reeds van toestel gewisseld om dat uit te sluiten. Helaas geen bereik in buitenland. Zelfs een alarmnummer bellen zit er niet bij. Is de overstap van Telfort naar KPN fout gegaan? Lees meer van dit soort verhalen. Ik weet het even niet meer. Is vrij lastig uiteraard en hoop dat u mij verder kunt helpen. 😀

Welkom bij ons op het forum @boulhilte. Dat is lastig inderdaad, zie je in het buitenland überhaupt geen netwerken of kan je er niet mee verbinden? Ik denk graag met je mee, zou je daarvoor de laatste 3 cijfers van je IBAN kunnen toevoegen aan je forumprofiel en kan je het ingevulde 06-nummer ook controleren? Het nummer dat er staat heeft namelijk 11 cijfers i.p.v. 10. Als je dat gedaan hebt kan je hier een seintje geven.


Dank voor uw bericht. De gegevens zijn correct aangepast en aangevuld. In het buitenland zie ik inderdaad überhaupt geen verbindingen. Ik kan helemaal niets. Niet internetten en ook niet bellen inderdaad. Ook geen alarmnummer bellen. Reeds van toestel gewisseld en van simkaart. 


Stomme vraag, staat de roaming wel aan?


Ja roaming staan dan aan. Er is inmiddels van simkaart en telefoon gewisseld. Niets lijkt te helpen. Ook handmatige selectie niet. 


Hmm dat is dan heel bijzonder. Ik zou @Jasper even de tijd geven om er naar te kijken dan. Hopelijk is het snel verholpen.

Groeten.


Dank je voor de gegevens @boulhilte, zo te zien staat roaming voor dit nummer ook aan op het netwerk. Kan je me vertellen waar je dit precies merkt, is het in specifieke landen met specifieke netwerken, of is het overal met elk netwerk? 


Het was laatst weer raak. Roaming stond aan en ik was afgelopen donderdag in België in Meerle. Geen bereik in buitenland zoals gebruikelijk met KPN. 


Wanneer was 'laatst’ precies? We hebben 2 weken geleden ook een verstoring gehad met mobiel internet in onder andere België, als je er in die tijd bent geweest zou het ook dat je dat merkte: 

Â