Skip to main content

Hoi,

vreemd ik heb het zelfde niet kunnen bellen en gebeld worden, het vreemde is ik kan wel smsen.

mijn vrouw het zelfde abonnement kan dit wel. de telefoon in stellingen vergeleken stond niks anders. 5 weken geleden het zelfde probleem toen hadden ze een nieuwe sim er in gezet.

ik kan wel data gebruiken en dus en smsen vreemd dat laatste gaat ook via je bel bundel.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.

Beste @Edje.a, welkom! Via het KPN netwerk kan je in het buitenland nog niet bellen via 4G. Echter, is in veel landen het 3G netwerk al uitgezet. Het is dus belangrijk dat je toestel zo ingesteld staat, dat je ook kunt bellen via het 2G (GSM) netwerk. Je zou kunnen proberen ‘bellen via 4G’ uit te vinken. Daarnaast kan je proberen om handmatig een ander netwerk te kiezen. Je kunt met verschillende netwerken verbinden in Duitsland. 


Hoi

Bedankt voor het antwoord.

De telefoon is zo gezet dat hij automatisch  2,3,4,g pakt.

Ik kon hem ook niet op handmatig zetten om een provider te zoeken.

Vreemde is dat mijn vrouwe wel kan bellen.

Onze telefoons staan ook gelijk in gesteld.

Ik kan wel sms'en in Duitsland

In Oostenrijk. Frankrijk kan ik gewoon bellen.

 


Dat is gek! Als het in Oostenrijk en Frankrijk gewoon werkt, zit er vanuit ons dus geen blokkade op. Je hebt het toestel ook al eens uit en weer aan gehad? Het kan zijn dat je het handmatig zoeken een paar keer moet proberen.


Zo gauw als ik duitsland ben ga ik dat proberen. Wel gek dat ik wel kan sms'en.

De telefoon aan en uit zetten had ik al een paar keer gedaan.