Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen of gebeld worden op mijn mobiel

• March 23, 2026
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik kan niet bellen en gebeld worden op m’n mobiel.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@angelique1405 

Welke telefoon heb jij? Doen app's en internet browser het nog wel?

Staat “Bellen via 4G” wel aan in de instellingen? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 bezig met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben. Mogelijk heb jij daar last van als jouw toestel ook 2G niet nodig heeft. Zie meer informatie in het volgende topic:

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 23, 2026

Hallo ​@angelique1405 

Welke telefoon heb jij? Doen app's en internet browser het nog wel?

Staat “Bellen via 4G” wel aan in de instellingen? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 bezig met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben. Mogelijk heb jij daar last van als jouw toestel ook 2G niet nodig heeft. Zie meer informatie in het volgende topic:

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@angelique1405, welkom op de community. Ruud stelt al een paar vragen waar ik ook benieuwd naar ben. Heb je die al kunnen bekijken?

Aanvullend ben ik ook benieuwd naar een aantal dingen;

• Wat gebeurt er als je probeert te bellen, gaat de lijn wel over?
  • Wat gebeurt er als mensen jou bellen?
  • Heb je wel een netwerkverbinding op dat moment?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.