Skip to main content
Mijn vrouw heeft een samsung galaxy s6 in kan niet meer gebeld worden maar wel bellen. Opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Kan dit aan kpn of de simkaart liggen?
Hallo @Damming is dat pas recent? Heeft het wel gewerkt?

Wat voor een reactie krijgen mensen die haar bellen? Probeer het zelf eens.

In gesprek toon of wordt het gesprek soms doorgeschakeld of wat anders?
Sinds 2 weken valt mij dit op. Gisteren met meerdere nummers geprobeerd te bellen en je krijgt dan de melding: dit nummer is buiten gebruik.
Ze gebruikt hem ongeveer 1,5 jaar zonder problemen
Wat heeft u zelf al geprobeerd ?

Simkaart in andere telefoon?

Voor de hand liggend maar toch: weet u zeker dat u het juiste nummer gebruikt?

Laat de sim eens controleren in de telefoonwinkel.
Hoi Gerpol,



Idd voor de hand liggend maar nog niet gedaan 😞. Ga ik vanavond doen.



Ik heb tot nu toe;

-De telefoon opnieuw opgestart(meerdere keren)

-Instellingen nagekeken ( nrs geblokkeerd of doorschakelingen.

-juiste telefoonnummer gebruikt 😉



Als hij niet werkt in een ander toestel zal ik langs een tel winkel gaan. Bedankt.
Hoi @Damming inderdaad een goede suggestie van gerpol, om door een "kruistest" het probleem te isoleren (toestel of sim). Je hebt zo te lezen al gedaan, wat ik nog wilde suggereren: de vraag of er soms een doorschakeling op de telefoon staat naar een niet bestaand nummer?
Hoi @Damming inderdaad een goede suggestie van gerpol, om door een "kruistest" het probleem te isoleren (toestel of sim). Je hebt zo te lezen al getest, wat ik nog wilde suggereren:

Staat er soms een doorschakeling op de telefoon naar een niet bestaand nummer?


Dat is eventueel inderdaad een goede suggestie, ik ben hier ook benieuwd naar:

Wat heeft u zelf al geprobeerd ?

Simkaart in andere telefoon?

Voor de hand liggend maar toch: weet u zeker dat u het juiste nummer gebruikt?

Laat de sim eens controleren in de telefoonwinkel.


@Damming is het gelukt met de suggestie van @RBxx en @gerpol? 🤔
Opgelost: telefoon naar fabrieksinstellingen gezet en hij werkt weer. Dan zou het toch een instelling moeten zijn geweest of een fout na een update. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Mooi dat het opgelost is @Damming , jammer dat de oorzaak onduidelijk blijft.
Hoi @Damming, goed om te lezen dat het opgelost is door het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en ze nu weer bereikbaar is. Mocht het toch terugkomen, of als je een keer iets anders ervaart met het bereik kan je de voorgestelde stappen proberen. Hopelijk gaat dat niet nodig zijn natuurlijk 🙂