Skip to main content

Ik heb sinds gisteren een overstap gemaakt met nummerbehoud van Vodafone naar KPN. Dat verliep allemaal zeer soepel, totdat ik er vandaag achtergekomen ben dat Vodafone-nummers mij niet kunnen bellen. KPN en Tele2 gebruikers kunnen mij wel gewoon bereiken. De chat-support functie bracht geen oplossing en als ik bel met 0800-0402 kom ik ook geen stal verder. Wat gaat er hier mis?

Dan heeft Vodafone je nog in de lijst met “eigen nummers” staan. Die hebben alle providers zodat als je belt naar een nummer bij je eigen provider ze niet op het landelijke net hoeven te schakelen.

Het “bekende” routerings-vinkje/vlaggetje dus.

Als Vodafone bellers je nummer kiezen zoekt de centrale daardoor alleen binnen de eigen centrale. En daar sta je niet meer in...


Aha, weer eens een onvolledige portering. Dan heeft Vodafone nog niet helemaal afscheid genomen van het nummer. Daar moet een KPN moderator dan even achteraan.

Plaats je naam, postcode, huisnummer en kontraktnr alvast in je forum profiel ←(klik) en zet daar ook je 06-nummer in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.


Hi Jacco, welkom op het forum. 

De leden hierboven geven dit juist aan. Heb jij toevallig een Vodafone nummer als voorbeeld die jou niet kan bereiken samen met een datum en tijdstip? Dit maakt het voor ons nog makkelijker. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Het Vodafone nummer en datum/tijd kun je invullen onder persoonlijke opmerkingen. 

Ik hoor graag van je. 


Dit hier boven klinkt mij bekend, maar in dit bericht wordt dit door @Erik_  niet herkend.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/kpn-mobiel-naar-ziggo-vast-nummer-werkt-niet-489462

Wellicht kunnen de kpn’rs er eens over praten en dan laten weten hoe het nu echt zit, en waarom dit register (nog) bestaat.

Ik ben benieuwd.


Dit hier boven klinkt mij bekend, maar in dit bericht wordt dit door @Erik_  niet herkend.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/kpn-mobiel-naar-ziggo-vast-nummer-werkt-niet-489462

Wellicht kunnen de kpn’rs er eens over praten en dan laten weten hoe het nu echt zit, en waarom dit register (nog) bestaat.

Ik ben benieuwd.

Ik vermoed dat dit om een mobiele aansluiting. In de link die jij plaatst gaat het om een vaste aansluiting die niet bereikbaar is vanuit KPN nummers, een heel ander scenario. 

Ik wacht even een reactie af Jacco om het duidelijk in beeld te krijgen. 


/ stuurlui aan wal modus aan /

Maar met behoud van logica hoop ik.

Waarom zou dat voor mobiele telefoons anders worden behandeld, vraag ik mij af.


/ stuurlui aan wal modus aan /

Maar met behoud van logica hoop ik.

Waarom zou dat voor mobiele telefoons anders worden behandeld, vraag ik mij af.

Omdat het een andere techniek is.