Skip to main content
Antwoord

Kan niet meer bellen na overstap van andere provider

• September 30, 2025
  • 17 reacties
  • 128 keer bekeken

Gert Groenewoud
Deelnemer

Over gestapt van BEN naar KPN maar ik kan niet meer bellen of internetten.

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat dit mis lijkt te zijn gegaan door onduidelijkheid over de simkaart ​@Gert Groenewoud 

Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te gebruiken met een KPN telefoonnummer, deze optie zal dus ook niet geboden zijn. Wel zal er een keuze gemaakt zijn tussen een fysieke simkaart, of een E-sim. In de bevestigingsmail van je bestelling, kan je terugvinden wat voor soort sim je zult hebben.
Als dat om een fysieke simkaart gaat, zal je die per post ontvangen moeten hebben. Wij kunnen een simkaart enkel naar het adres sturen waarop het abonnement geregistreerd staat, dus hij zal door ons in ieder geval naar het juiste adres verzonden zijn. Mocht het gaan om een E-sim, dan wijs ik je nogmaals op het volgende: Hoe je een E-sim kunt activeren zonder dat je een sms kunt ontvangen, zie je hier: E-sim installeren 

Dat je zelf niet kunt bellen is me nu duidelijk, ik wil je er dan ook graag op wijzen dat er meer manieren zijn om in rechtstreeks contact te komen met 1 van mijn collega's. Dit kan ook online via  FacebookenX!

17 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2025

Welkom op de community ​@Gert Groenewoud, hoewel de aanleiding minder leuk is ☹️ Ontzettend jammer dat je overstap niet helemaal soepel verloopt!

We zijn inmiddels een dag verder, ben je weer bereikbaar? Of gaat het nog steeds mis? In het laatste geval, kan je dan uitleggen waar het precies mis gaat? Heb je een fysieke simkaart en heb je die wel geactiveerd? Of maak je gebruik van een E-sim en gaat daar iets mis mee? Hoe je een E-sim kunt activeren zonder dat je een sms kunt ontvangen, zie je hier: E-sim installeren 

Ik wil verder ook  benoemen dat je direct een werkende simkaart kunt ophalen bij 1 van onze KPN winkels , of er 1 via de post thuis kunt laten bezorgen na het aanvragen in je MijnKPN account, als je daar kunt inloggen. 

Gert Groenewoud
Deelnemer

Het is natuurlijk de meest stomme opmerking die je kunt geven als je zegt dat ik een andere simkaart online aan kan vragen. Dan mag ik mijn nummer doorgeven en vervolgens krijg ik dan een sms met een code🤨........…

Begint er al iets te dagen?🤔

MIJN SIMKAART WERKT NIET DUS IK KAN GEEN SMS ONTVANGEN!!!!

Ik heb echt nog nooit zo een slechte service meegemaakt als deze onzin van kpn. Spijt als haar op mijn hoofd dat ik over ben gestapt naar kpn!!!!!!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

@Gert Groenewoud Je moest eerst je KPN sim activeren voordat de BEN sim gedeactiveerd was. Nu is de BEN-sim gedeactiveerd en KPN-sim nog niet geactiveerd. Ik denk dat je moet naar een KPN winkel komen om daar hulp te krijgen.

Gert Groenewoud
Deelnemer

Ik heb helemaal geen kpn sim gekregen.

Ik kon ervoor kiezen om mijn huidige simkaart te behouden.

Buiten dat is het natuurlijk nog steeds een hel om enige contact met kon te krijgen.  Of via een dubbele beveiligingscode, waarvan er één naar de mobiel van mijn vrouw wordt gestuurd die op haar werk zit, echt handig of via die chatbot, is ook leuk bedacht, maar die roept steeds dat ik maar moet bellen en dat terwijl ik doof ben!

Ik vindt het echt een trieste manier van serviceverlening, kan er niets anders van maken.

Nu mag ik met mijn lichamelijke beperkingen dus maar zien hoe ik bij een kpn winkel kan komen.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 2, 2025

Als je van provider wisselt kun je nooit je huidige simkaart behouden. Je netwerkverbinding is namelijk gekoppeld aan je simkaart, daar staat je abonnement op. Je nummer wordt overgezet naar een nieuwe simkaart bij je nieuwe provider. Je behoudt je 06 nummer, niet je simkaart. 

Als je geen simkaart hebt gekregen kun je bellen met 0800-0402 en sturen ze een nieuwe op.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

@Gert Groenewoud Je ben overgestapt dan kan je niet een simkaart van Ben behouden voor KPN.

Daar is het al mis gegaan, waarschijnlijk denkt KPN dat je een e sim hebt?

Eventueel kan je in een KPN shop een simkaart ophalen dat is de snelste route

Gert Groenewoud
Deelnemer

Serieus,....... Bellen?

Doof en geen simkaart?🤨

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 2, 2025

Serieus,....... Bellen?

Doof en geen simkaart?🤨

Je hebt helemaal gelijk, goedemorgen. Ik ga eerst nog maar even een kop koffie pakken geloof ik, excuus! Dan is je enige andere optie om naar een KPN winkel te gaan. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

@Gert Groenewoud Ik snap alleen echt niet hoe je aanvraag is gedaan kan zijn zonder simkaart en zonder e sim blijkbaar?

Je kan een bestaande simkaart behouden als je verlengd binnen een provider maar al overstapt kan je nooit je bestaande simkaart houden.

Gert Groenewoud
Deelnemer

Ja leg dat dan maar weer eens aan kpn uit🤣🤣🤣🤣

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

@Gert Groenewoud Toch gek dat dit kan en ben dus benieuwd wat er mis is gegaan.

Maar de snelste route is naar de shop van KPN.

Een moderator pakt dit topic op volgorde binnenkomst op en dat kan dus even duren.

Gert Groenewoud
Deelnemer

Het enige wat ik kan bedenken is dat er wel een sim is opgestuurd, maar verkeerd bezorgd

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Het enige wat ik kan bedenken is dat er wel een sim is opgestuurd, maar verkeerd bezorgd

Dat zou nog kunnen idd, maar daar heb je nu niks aan.

Heb je geen ander toestel of mogelijkheid om te bellen met KPN?

Of iemand anders die voor je kan bellen?

Anders is naar een shop gaan echt de snelste route…

Of kan je wel inloggen in mijn KPN al?

Gert Groenewoud
Deelnemer

Ik verzin wel iets, komt goed.

Dank voor jullie hulp/reacties 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Wat jammer dat dit mis lijkt te zijn gegaan door onduidelijkheid over de simkaart ​@Gert Groenewoud 

Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te gebruiken met een KPN telefoonnummer, deze optie zal dus ook niet geboden zijn. Wel zal er een keuze gemaakt zijn tussen een fysieke simkaart, of een E-sim. In de bevestigingsmail van je bestelling, kan je terugvinden wat voor soort sim je zult hebben.
Als dat om een fysieke simkaart gaat, zal je die per post ontvangen moeten hebben. Wij kunnen een simkaart enkel naar het adres sturen waarop het abonnement geregistreerd staat, dus hij zal door ons in ieder geval naar het juiste adres verzonden zijn. Mocht het gaan om een E-sim, dan wijs ik je nogmaals op het volgende: Hoe je een E-sim kunt activeren zonder dat je een sms kunt ontvangen, zie je hier: E-sim installeren 

Dat je zelf niet kunt bellen is me nu duidelijk, ik wil je er dan ook graag op wijzen dat er meer manieren zijn om in rechtstreeks contact te komen met 1 van mijn collega's. Dit kan ook online via  FacebookenX!

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

@Gert Groenewoud , als je de app 'Mijn KPN' installeert en inlogt met je kpn account moet je de route van je bestelde simkaart precies kunnen volgen.

Idd. zonder een sim van KPN komt je nieuwe mobiele verbinding nooit tot stand.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 8, 2025

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!