Skip to main content
Antwoord

Kan niet upgraden naar 1Gbps mobiel internet

• September 13, 2025
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Hallo,

Heb hier een abo, een jaar geleden aangegaan.

Als ik inlog op mijnkpn heb ik niet de optie om op te waarderen naar de 1Gbps mobiele snelheid, het SuperUnlimited 1000 Mbit/s abonnement.

Heb nu SuperUnlimited 600 Mbit/s.

Wil opwaarderen, maar die optie heb ik niet?

Klopt dat?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Lazarus 

Er zijn op dit moment genoeg Nederlandse providers die een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement aanbieden.
Alleen vragen de providers daar vaak 2,- euro extra voor, omdat een provider weet dat je in principe elke maand kunt overstappen of op kunt zeggen.
Je betaalt dus in feite voor je eigen flexibiliteit, waardoor het maandelijks bedrag 2,- euro duurder wordt, dan bij een 1 of 2 jarig contract.

De volgende providers bieden een maandelijks opzegbaar abonnement aan:

• KPN
  • Odido
  • BEN
  • HollandsNieuwe
  • Simyo
  • Lebara
  • Youfone
  • Delta Mobiel

Dus genoeg keus lijkt mij zo, al betaal je wel voor deze flexibiliteit.
Aan het begin, al vele jaren geleden, hoefde je voor een maandelijks opzegbaar abonnement niets extra’s te betalen, maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@Lazarus het zou kunnen dat die optie niet in jouw huidige abo bestaat, als je contractvrij bent kun je overstappen naar een abo die jouw gewenste optie wel ondersteunt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

laat maar…

Mogelijkheid is er als ik mijn abo verleng.

Laat mij niet op deze gluiperige manier weer voor een jaar vastleggen.

• September 13, 2025

Wat wil je dan doen? Nooit meer verlengen? 

En wat is er "gluiperig" aan?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

laat maar…

Hoi ​@Lazarus 

Je kunt bij het verlengen van je mobiele abonnement ook kiezen voor een “Maandelijks opzegbaar” abonnement, waarbij je dus niet vast zit aan een 1- of 2- jarig contract.
Je hebt dan wel het gewenste abonnement SuperUnlimited Plus met een downloadsnelheid tot 1000 Mbps, maar zit je niet vast aan een langlopend contract.

Je bent dan flexibel, en kunt dus maandelijks overstappen naar een andere provider als je dat zou willen of je abonnement gewoon beëindigen bij KPN.

Hier is niets gluiperig aan, aangezien jezelf bepaald voor hoe lang je jouw contract wenst te verlengen: maandelijks opzegbaar, 1 jaar of 2 jaar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

laat maar…

Hallo ​@Lazarus ,

En toch adviseer ik jou om jouw abonnement te verlengen met één jaar. En doe dat voor 1 oktober 2025, want dan heb je het bijkomende voordeel dat je de inflatiecorrectie per oktober 2025 (3,6%) ontloopt. En dat levert jou een blijvend voordeel op.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Lazarus, elke maand kun je binnen het geldende contract het abonnement aanpassen naar beneden en naar boven. De mogelijkheden die hierbij geboden worden, zijn de opties die er waren bij het afsluiten van het contract. 

Voor het abonnement tot 1000 Mbps zal je in jouw geval een nieuw contract moeten afsluiten. Wat betreft is de optie die door ​@Michel.uit.Arnhem wordt aangereikt niet een verkeerde. Zeker niet, als je niet weer voor langere tijd vast wil zitten aan een contract bij KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

@Jeroen van KPN

@Michel.uit.Arnhem 

@Noordzee 

Ik heb niks tegen KPN, maar wil mij niet laten vastleggen voor een jaar om die hogere snelheid te krijgen.

En voor een maandelijks opzegbaar abo betaal je meer.

Ik heb het jaar netjes uitgezeten.

Vind het sowieso raar dat veel bedrijven aftrappen met een abo voor een jaar (behalve KPN in deze)

Mensen moeten gewoon per maand kunnen overstappen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Lazarus 

Er zijn op dit moment genoeg Nederlandse providers die een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement aanbieden.
Alleen vragen de providers daar vaak 2,- euro extra voor, omdat een provider weet dat je in principe elke maand kunt overstappen of op kunt zeggen.
Je betaalt dus in feite voor je eigen flexibiliteit, waardoor het maandelijks bedrag 2,- euro duurder wordt, dan bij een 1 of 2 jarig contract.

De volgende providers bieden een maandelijks opzegbaar abonnement aan:

• KPN
  • Odido
  • BEN
  • HollandsNieuwe
  • Simyo
  • Lebara
  • Youfone
  • Delta Mobiel

Dus genoeg keus lijkt mij zo, al betaal je wel voor deze flexibiliteit.
Aan het begin, al vele jaren geleden, hoefde je voor een maandelijks opzegbaar abonnement niets extra’s te betalen, maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing.