Skip to main content

Geachte KPN,

afgelopen zaterdag nr Utrecht KPN winkel geweest wat mogelijkheden zijn om van sim only vervroegd naar een KPN abonnement met toestel te gaan. Super uitleg gehad. Dit weekend even over nagedacht. En beslist!

Vandaag terug nr KPN winkel , Ravenswade 1, gegaan om mijn “sim only” van KPN naar een KPN abonnement mét toestel om te zetten.

Zoals altijd bij verlenging vraagt men naar je legitimatiebewijs en geef ik mijn geldig Nederlands (Europees) rijbewijs (met vermelding van het BSN nummer en uitgegeven door gemeente Utrecht)

Deze wordt geweigerd ? Waarom? Wij zijn al 28 jaar trouwe klant bij KPN met thuis bellen/internet en alle mobieltjes van ons gezin bij KPN. Bij vorige verlengingen nooit enig probleem gehad. 

Ik moest terugkomen met mijn geldig paspoort. Je voelt je op dat moment erg gediscrimineerd, zeker als trouwe klant, waarbij je eerder nooit problemen hebt gehad. 

Op zich geen probleem om terug te komen met mijn paspoort, maar hiervoor moet ik opnieuw naar de winkel, eigenlijk belachelijk voor woorden.

Ik hoop hierop een gerechtvaardigd en klantvriendelijk antwoord.

Je zou bijna of misschien wel zeker overstappen op een andere provider. Dit kan toch niet waar zijn??? 

 

Hallo @gaetane , dan is er iets met het rijbewijs aan de hand geweest, een vervangend exemplaar o.i.d. waardoor er een bepaalde code op het rijbewijs staat en dan wordt het rijbewijs niet als ID geaccepteerd, dat behoren ze in de KPN-winkel ook te weten.

 


Beste @gaetane, welkom! Jammer dat het verlengen niet gelukt is in de winkel! Normaliter worden Nederlandse rijbewijzen gewoon geaccepteerd. Het is goed mogelijk, zoals JanD aangeeft, dat er iets met het rijbewijs aan de hand is geweest of dat er wellicht een typefout gemaakt is in de winkel. Je kunt overigens ook telefonisch verlengen, neem dan even contact op met 0800-0402.


Is het misschien een RDW-rijbewijs? Die mogen in deze situatie niet aangenomen worden als legitimatie. Een duplicaat-rijbewijs (na verlies/diefstal origineel). Code 70 en 71.


Bedankt voor deze fijne toelichting, Peter!:smile:


Bedankt geregeld via chat!


Top! Bedankt dat je het nog even liet weten en veel plezier van je nieuwe abonnement 🙂.