Skip to main content
Beantwoord

Kan sinds gisteren vast en mobiel niet gebeld worden, ben ik gehackt?

• January 19, 2026
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik kan sinds gisteren niet meer vast en mobiel bellen en gebeld worden. Er stond heel even op mijn account dat ik niet meer kon bellen. Na een paar seconden was dat bericht weg maar zowel vast als mobiel kan ik niets beginnen en het ligt niet aan mijn telefoons.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@LoekDegenhart, niet fijn dat ineens je vaste telefoon en je mobiel het niet doen! 

Het lijkt me niet dat je gehackt bent, áls zoiets aan de orde is, dan werkt je verbinding gewoonlijk juist nog wel. Maar, het is natuurlijk wel belangrijk om uit te zoeken wat er aan de hand is, 

Ben je intussen verder gekomen? Ik kan me voorstellen dat bellen lastig wordt (anders zou ik zeggen, maak voor snellere hulp een belafspraak). Is het gelukt om via bijvoorbeeld Facebook contact te krijgen met een van mijn collega's? Als je er niet uit komt, vertel je dan meer over welk modem je hebt, en wat er gebeurt als je je vaste telefoon probeert te gebruiken? Heb je je modem én ook je mobiele telefoon al eens helemaal uitgezet en opnieuw laten opstarten? Met je modem kan je dat doen door de stekker minstens een halve minuut uit het stopcontact te halen.

Ik hoop dat je intussen gewoon weer kunt bellen en bereikbaar bent!

6 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 19, 2026

Ik kan sinds gisteren niet meer bellen of gebeld worden, zowel op mijn vaste als mobiele telefoon. Er stond een tekst op mijn account dat ik niet meer van mijn glasvezelnetwerk gebruik kon maken. TV en internet werken nog, mijn betalingen zijn OK en mijn abonnement loopt nog tot 7 augustus. Ik dacht eerst dat het echt was, heb alle duivels uit de held gevloekt, geprobeerd via de chat, want i kan niet bellen. WIe kan me raad geven.

Admin: Dubbele topics samengevoegd

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2026

Of je leent een telefoon van een bekende en je belt de klantenservice 0800-0402 gratis nummer of je zoekt contact via Facebook,  X of istagram.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@LoekDegenhart, niet fijn dat ineens je vaste telefoon en je mobiel het niet doen! 

Het lijkt me niet dat je gehackt bent, áls zoiets aan de orde is, dan werkt je verbinding gewoonlijk juist nog wel. Maar, het is natuurlijk wel belangrijk om uit te zoeken wat er aan de hand is, 

Ben je intussen verder gekomen? Ik kan me voorstellen dat bellen lastig wordt (anders zou ik zeggen, maak voor snellere hulp een belafspraak). Is het gelukt om via bijvoorbeeld Facebook contact te krijgen met een van mijn collega's? Als je er niet uit komt, vertel je dan meer over welk modem je hebt, en wat er gebeurt als je je vaste telefoon probeert te gebruiken? Heb je je modem én ook je mobiele telefoon al eens helemaal uitgezet en opnieuw laten opstarten? Met je modem kan je dat doen door de stekker minstens een halve minuut uit het stopcontact te halen.

Ik hoop dat je intussen gewoon weer kunt bellen en bereikbaar bent!

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2026

Goedemiddag Alexandra, 

Het heeft nog aardig wat voeten in de aarde gehad, maar alles werkt weer.
Ik wil mijn excuses aanbieden, ook richting KPN zélf. Ik zit momenteel door omstandigheden niet lekker in m'n vel, en die rare storing, waarvan de oorzaak ook bij de klantenservice van KPN (die in tegenstelling tot alle negatieve berichten op het internet mij PERFECT geholpen heeft)  onduidelijk is gebleven, was de druppel die bij mij deemmer deed overlopen.
Sorry hiervoor. Dat is eigenlijk het enige dat ik kan zeggen. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Geen zorgen ​@LoekDegenhart! Ik ben blij om te lezen dat het opgelost is en je goed geholpen bent bij onze klantenservice. En ik hoop dat je je gauw een beetje beter voelt. Hopelijk helpt het zonnetje van vandaag ook wat mee. En deel het gerust hier in onze community, als je nog eens een vraag hebt of ergens over twijfelt. We denken graag mee!

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2026

Komt voor elkaar. En dank voor je reactie Ik ga eten, en misschien tot later. 🙋🏻