Skip to main content
Vraag

Kan sinds overstap naar KPN geen iMessage en FaceTime meer gebruiken

• October 23, 2025
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu sinds een week mijn nummer laten porteren na KPN echter kan ik sinds die dag niet meer gebruik maken van iMessage en FaceTime. 
ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt. 

ik heb al : * een nieuwe simkaart gehad 

* bij Apple afgemeld en weer aangemeld 

* telefoon leeg gegooid en weer opgebouwd. 
                     * contact met Apple gehad enz enz 

echter werkt er dus niets zodat ik het schuifje weer aan zet zie ik mijn goede nummer staan bij iMessage maar zodra ik er op klik voor het vinkje dan veranderd mijn nummer naar een totaal ander voor mij niet bekend telefoonnummer. 

echt heel frustrerend dit en ik kan nu dus niet berichten sturen of facetimen. 

help wie heeft er een oplossing 

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • KPN Medewerker
  • October 23, 2025

Hoi ​@Nancy80 zou je misschien deze stappen nog kunnen uitproberen dit is een filmpje wat ik op YouTube heb gevonden hierbij de

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Hoi ​@Nancy80 zou je misschien deze stappen nog kunnen uitproberen dit is een filmpje wat ik op YouTube heb gevonden hierbij de

Denk dat je de vraag niet goed gelezen hebt ik kan helemaal niets activeren onder instellingen van berichten staat een voor mij onbekend nummer die blijft terug komen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Hallo ​@Oumar123 

Is het nummer al overgenomen door KPN? Bij overstappen met nummerbehoud moet je rekening houden met 1 maand. Dat is de opzegtermijn bij de oude provider. Als het goed is kreeg je een mailtje van KPN met daarin de ‘overstapdatum’. Tot die tijd heeft de sim bij KPN een tijdelijk nummer, wat verdwijnt tijdens de overstap. Dat is puur administratief, je kan niets met dat nummer.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Sorry foutje, reactie is bedoeld voor ​@Nancy80 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

De overstap datum is de datum van de portering en die was dus 15 oktober. 

zou ik nog moeten wachten tot half november denk jij dat? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Dat weet ik niet, ik kan jouw mailtjes niet lezen 😉.

Bij mij stond op het toegestuurde contract: “Als u overstapt naar KPN met behoud van uw nummer kan de ingangsdatum op dit contract afwijken van de overstapdatum die wij in een aparte e-mail aan u bevestigen”

Een paar dagen voor de overstapdag kreeg ik ook nog een sms met die datum.

Doet de sim van de oude provider het nog?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Dat weet ik niet, ik kan jouw mailtjes niet lezen 😉.

Bij mij stond op het toegestuurde contract: “Als u overstapt naar KPN met behoud van uw nummer kan de ingangsdatum op dit contract afwijken van de overstapdatum die wij in een aparte e-mail aan u bevestigen”

Een paar dagen voor de overstapdag kreeg ik ook nog een sms met die datum.

Doet de sim van de oude provider het nog?

Nee die is uit en afgesloten. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Tja, dan is het snelste om morgen bij een KPN winkel langs te gaan →  Vind een winkel

Dan helpt een medewerker je hiermee en vervangt zonodig de simkaart.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Tja, dan is het snelste om morgen bij een KPN winkel langs te gaan →  Vind een winkel

Dan helpt een medewerker je hiermee en vervangt zonodig de simkaart.

Ik

heb al eens een nieuwe simkaart gehad maar dat hielp niets. Balen zeg. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Dan zal dat het probleem waarschijnlijk niet zijn. Ik zei dan ook "zonodig". Mogelijk staat er wat fout in de KPN systemen of is het nummer nog niet goed geporteerd. Dat kan de medewerker ook bekijken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Nancy80 welkom op de KPN Community! Ik snap volkomen dat je daar van baalt. Heb je inmiddels al meer duidelijkheid gekregen na het contact met de klantenservice waar dit exact misgaat? Als ik eerdere topics bekijk krijg ik niet eenduidig een oorzaak naar voren en ik zie dat veel mensen het inderdaad oplossen door een guide op Youtube te volgen.

De oplossing van Apple op deze site werkt niet?