Skip to main content

Ik ontvang geen sms, welke ik van een bank moet krijgen om een rekening te openen, terwijl ik alle andere smsjes wel krijg. Ik maak gebruik van een iPhone X met de allerlaatste software.

 

Kan het zijn dat er instellingen niet goed staan? Ik heb volgens mij alles gecontroleerd, inclusiefpayinfo.nl.


@GuusSa Welkom hier! Fijn dat je ons gevonden hebt. Je beschrijft een bekend probleem. Als je de simkaart in een ander toestel stopt ontvang je de sms dan wel gewoon? Het liefst de test proberen in een ander type telefoon, bijvoorbeeld Samsung. Als je de sms’jes wel ontvangt in een andere telefoon, dan weten we dat het in de instellingen van de IPhone zit. Zo niet, dan zit het probleem in het netwerk of bij de bank.  

 

 


Ik heb het in eerste instantie op een ‘oude’ iphone geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Vervolgens heb ik een samsung geprobeerd en……...eindelijk succes. Het ligt dus aan de iphone! 
iemand een suggestie wat ik op mijn iphone moet aanpassen?


@GuusSa Fijn dat je de sms hebt kunnen ontvangen om een rekening te kunnen openen:D Voor de korte termijn is het opgelost. Ik heb misschien twee suggesties voor je.

  1. Netwerkinstellingen resetten: Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen
  2. iMessage even uitzetten: Instellingen > Berichten > iMessage 
  3. Je bent niet de enige met dit probleem zie ik op meerdere Fora. Wellicht heeft Apple hier ook wel eens meldingen over gehad en weten zijn een oplossing. 0800-0201581 Dit is hun telefoonnummer! 
  4. Even wachten op de community, misschien weten zij nog iets! 

Als je een oplossing hebt, zou je het dan hier willen delen? Daar kunnen we weer andere klanten mee helpen. 

:sun_with_face:


Uiteindelijk was de oplossing eenvoudig. Mijn telefoonnummer was niet aan Itunes toegevoegd. Ik vond deze oplossing in een oude posting elders op het web. Ik ben hier op het goede spoor gezet!


@GuusSa Wat goed om te horen, maar wat een bijzondere oplossing. Hier was ik niet op gekomen, maar nu weten we het. Ik pas je titel nog even aan voor de vindbaarheid voor andere klanten. Bedankt voor het delen! :smile:


Reageer