Skip to main content

Ik heb sinds een aantal maanden ook dit probleem. Gaat om een vast nummer (twee nummers van dezelfde aansluiting) dat ik niet meer kan bellen. De telefoon gaat niet eens meer over, breekt gelijk af. Het is een nummer dat ik al vele jaren zeer regelmatig bel. Zij kunnen mij wel bellen. Ik kan hen ook bellen met m’n eigen vaste aansluiting of met de mobiel van een ander. Ik heb heel m’n telefoon door gelopen. Staat niets bij geblokkeerde contacten. Ik heb apple gebeld (heb een iPhone) en daarmee ook door de telefoon gelopen, niets bijzonders. 
wat kan hier de oorzaak zijn. Nogmaals, ik bel dat nummer al vele jaren (misschien wel 20 jaar). 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

@Kees_z Wat lastig dat het niet meer lukt om deze nummers te bellen. 

Ik begrijp dus dat het gaat om 2 vaste telefoonnummers op hetzelfde adres.

Alle andere telefoonnummers kunnen dus wel gewoon gebeld worden? 

 


Het gaat alleen om deze twee nummers. Van hetzelfde bedrijf. Ik bel ze al zo’n 20 jaar zonder ooit enig probleem. Heb ook geen nieuwe telefoon, geen verlenging abonnement of welke andere wijziging dan ook. 
ik kan ze wel bellen met m’n vaste nummer of een ander z’n mobiel. Zelf hebben ze dit nog niet eerder gehoord van andere klanten. Ze kunnen mij wel bellen.


Heb je al eens geprobeerd om hem te bellen door het nummer in te typen in plaats van hem als contact aan te klikken.


Ja, van alles al geprobeerd. Contact ook verwijderd, nummer herkenning uit… alles wat je kunt verzinnen.

 

Ik heb meer dan 1600 contacten in m’n telefoon en dit is de enige die nu sinds een paar maanden die problemen geeft.


En als je het nummer bewerkt dat is opgeslagen in je telefoon, bijvoorbeeld het begint met 020…. je maakt daar +3120… van.


Ook al gedaan… we hebben echt alles geprobeerd 


Het blijft nu even stil. Het is een KPN abonnement (en die vaste nummers zijn ook KPN heb ik begrepen). Dan moet de oplossing liggen bij de KPN. Zou graag van de KPN experts willen horen hoe we dit kunnen oplossen.


@Kees_z Helder. Heel bijzonder dat je dit alleen met deze 2 nummers hebt. 

Ik controleer graag of ik aan onze kant nog dingen zie die opvallen. 

Zou je je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken. 

 

Het klopt overigens dat het even stil blijft. Je reageert op het forum. Op het forum helpen klanten elkaar, en als het dan niet lukt om er uit te komen dan helpt een moderator.

Een KPN forum moderator helpt veel klanten tegelijk. Het kan daarom even duren voor je een reactie krijgt. 

Mocht je graag sneller contact willen dan kun je telefonisch contact opnemen met mijn collega's op 0800-0402. 


Dag Rutger, gedaan.

ik heb ooit al een keer gebeld (met 1200) maar die verwezen me weer door naar Apple want het moest aan het toestel liggen. Nu daar hebben we een uur het toestel mee door gelopen, niets mee aan de hand.


Is het nummer wat je belt onlangs van aanbieder veranderd ? Dat heet porteren.
Zoek het nummer hier eens op :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
( Nummer invoeren zonder extra tekens of spatie )


Er staat inderdaad

  • Laatste portering

    04-04-2023

  • Huidige aanbieder

    Belgacom International Carrier Services N.V.

maar het probleem bestaat al langer. Het is ergens in januari begonnen.


Maar er staat bij mijn eigen telefoonnummer dat de laatste portering op 7-4-2022 is geweest terwijl ik dat nummer al bijna 30 jaar heb en altijd bij de KPN. Dus wat zegt dit en hoe betrouwbaar is dat…?


Dan is het geporteerd van KPN naar KPN ?
Je bent niet overgezet van koper naar glasvezel ? Of een andere verandering ?
Als KPN de aanbieder is dan staan daar verschillende toevoegingen achter, ik heb zo snel geen voorbeeld, blijkbaar hebben ze meerdere systemen met verschillende namen.

Maar, als het probleem iets te maken zou hebben met een (incomplete) portering dan zit dat bij het nummer wat je belt.

En als ik dit lees :

Zij kunnen mij wel bellen. Ik kan hen ook bellen met m’n eigen vaste aansluiting of met de mobiel van een ander.

Dan lijkt het niet op een porterings probleem, maar ik wou het toch even noemen.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is.

 

 


Ik ben inderdaad over gegaan op glasvezel. Kan zijn dat het omstreeks die tijd was. 
 

dank voor je reactie dat het niet aan de portering zou moeten liggen.  Het probleem was er al eerder dan die portering van april. En idd mij kunnen ze gewoon bellen.

wat de oorzaak is, is dus erg de vraag. Ik hoop dat de KPN in mijn systeem kan kijken. Het is alleen bij dit nummer dus er moet iets te vinden zijn lijkt me.


O, wacht even, je eigen vaste aansluiting heeft niet van doen met je mobiele verbinding.
( Of wel als je over wifi belt ( heel misschien) ).
Maar is het nu een nederlands bedrijf met een nummer bij een Belgische telefoonaanbieder, zou kunnen.
Het kan geen Belgisch nummer zijn want dat zou je niet kunnen opzoeken bij de ACM.


Het is gewoon een Nederlands bedrijf en dat nummer hebben ze al jaren en jaren.

 

en nee, ik bel niet over WiFi. Gewoon het mobiele netwerk van kpn 


@Kees_z Zou je in je forumprofiel onder het kopje "persoonlijke opmerkingen" nog de telefoonnummers kunnen invullen die je niet kunt bereiken? 

Dan kan ik de situatie doorzetten naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 


Dag Rutger, ik zat in het buitenland en kon er niet in omdat ik de toegangsgegevens niet bij me had. Ik ga nu de telefoonnummer(s) in het kopje persoonlijke opmerkingen zetten. Dank alvast, ben erg of er gevonden kan worden wat de reden is


@Kees_z Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt, ik zie verder geen blokkades. Weet je toevallig wat er gebeurt als je anoniem belt naar de nummers? 

En het lukt dus met een ander telefoonnummer wel om de nummers te bellen? 


Dag Rutger, maakt niets uit als ik anoniem bel. Ook dan breekt hij gelijk af en gaat niet eens over.

ik heb echt al van alles geprobeerd. Nummer wissen en opnieuw invoeren etc.

als ik met m’n vaste nummer bel of de mobiel van iemand anders, is er geen probleem. Dan krijg je gewoon verbinding. 


@Kees_z Helder! 

Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 

Zij gaan hiermee aan de slag en zullen dit terugkoppelen. 


Dank. Dan wacht ik dat af.


@Kees_z Ik zie dat het onderzoek door onze technische dienst ondertussen is afgerond. 

En dat er aan onze kant geen bijzonderheden gevonden zijn. 

Het enige dat ik nog zou kunnen bedenken is om de simkaart eens in een ander toestel te testen. Om te controleren of het dan wel werkt. 

Mocht dat ook niet het geval zijn, dan zou het nog kunnen dat het probleem aan de ontvangende kant zit.


Ik heb inmiddels de simkaart in een ander toestel geprobeerd en de andere simkaart in mijn toestel. Het probleem ‘verhuisde mee’ met de simkaart. Met de andere simkaart kan ik ze wel bereiken, dus het zit niet in mijn toestel. Met het andere toestel (met mijn simkaart) kon ik dus het nummer ook niet bereiken. Volgens jouw collega is de kans feitelijk nihil dat het probleem in de simkaart zit. We gaan ons dus maar weer op de ontvangende partij richten.