Skip to main content
Vraag

Kan toestel niet registreren bij Samsung

• December 30, 2024
  • 12 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb dit abonnement gekozen, maar nu kan ik met dit toestel niet registreren bij Samsung. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De regsitratie verloopt via: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=T9FTQ22QHQWEE Graag hoor ik van jou waar het dan misgaat bij het registreren van jouw toestel ​@Bettina81 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Bij het invoeren van de barcode. Alleen toestellen gemaakt in de Benelux komen in aanmerking voor deze actie. Jullie hebben mij een toestel gestuurd dat gemaakt is in India.... 

• Deelnemer
  • January 2, 2025

Ik loop hoogstwaarschijnlijk tegen hetzelfde aan. Heb de telefoon (S24 ultra gekocht bij kpn winkel op 30 dec. 2024) en gisteren geregistreerd bij Samsung. Dat lukte wel, echter, het toestel heeft een andere modelcode (sm-s928b/ds ud) dan waar Samsung om vraagt. Toestel is dus van buiten de Benelux, 1 van de eisen van Samsung. Ik heb met name dit toestel gekozen omdat er een promo actie op loopt voor de Watch 7. KPN maakt hier dus ook expliciet reclame mee. Hoe gaan jullie dit oplossen?

• January 2, 2025

Bij het invoeren van de barcode. Alleen toestellen gemaakt in de Benelux komen in aanmerking voor deze actie. Jullie hebben mij een toestel gestuurd dat gemaakt is in India.... 

Je hebt het over de modelcode, neem ik aan? Waar het toestel gemaakt wordt doet er niet zo toe, wel voor welke markt het toestel bestemd is. En dat moet dus voor de actie een Benelux model zijn.

Welke modelcode heeft jouw toestel?

Als de code niet staat bij onderstaande modelcodes, dan klopt er inderdaad iets niet. Wel vreemd dat je in een KPN winkel een buitenlands model geleverd krijgt, althans daar lijkt het tot nu toe op. Dan zal KPN dit op moeten lossen voor je.

Galaxy S24FE deelnemende modelcodes

SM-S721BLBDEUB | EAN 8806095726311
SM-S721BLBGEUB | EAN 8806095726298
SM-S721BLGDEUB | EAN 8806095726236
SM-S721BLGGEUB | EAN 8806095726205
SM-S721BZKDEUB | EAN 8806095726144
SM-S721BZKGEUB | EAN 8806095726113
SM-S721BZYDEUB | EAN 8806095726052
SM-S721BZYGEUB | EAN 8806095726014

• Deelnemer
  • January 2, 2025

Ik volg deze discussie even verder.

Heb exact hetzelfde probleem. 

• January 2, 2025

Volgens mij word er geen enkel Samsung toestel in de Benelux gemaakt. Dat weet ik eigenlijk zowat wel zeker.

Het toestel moet bedoeld zijn voor de de Benelux. Dat is wat anders dan dat die er gemaakt is 😉

Ik durf het nog wel wat verder te stellen: ik denk dat er in heel Europa geen enkele mobiele telefoon gemaakt word...

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Hier loopt hij vast, uit de barcode blijkt dat dit geen Benelux toestel is

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Zie hier ook mijn chat met Samsung 

• January 2, 2025

@Bettina81 De EAN code die ik op je screenshot zie staan, is OK. Die staat ook in het rijtje wat ik neergezet heb (3e van boven).

Je zet in je chat de medewerker zelf op het verkeerde been door over India te beginnen. Zoals al een paar keer gezegd, al is hij in Timboektoe gemaakt, dat doet er niet toe zolang hij maar wel voor de Benelux markt bestemd is.

• January 2, 2025

Heb je gecheckt of het Imeinr. klopt? Staat er toevallig geen spatie achter het laatste cijfer?

• Deelnemer
  • January 2, 2025

De EAN code kan gelijk zijn voor zowel een voor de BENELUX bedoelt toestel als ook een voor een ander land bedoeld toestel. Zie de voorwaarden.  Het gaat echt om de toestelcode beginnend  met SM. Die staat op het doosje. Ik ben inmiddels terug naar de winkel gegaan en alles daar voorgelegd. Zij kunnen niets betekenen totdat er een afwijzing van Samsung volgt. De medewerker heeft zelfs gebeld naar een manager, en een ticket aangemaakt. De medewerker vond het nogal slordig van KPN. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van het juiste toestel, maken er zelfs reclame mee. Enfin, wordt dus vervolgd.