Skip to main content

Goedemiddag,

Een apart probleem. Als ik buiten de deur ben en de telefoon overstapt op mobiele data dan werkt youtube wel, maar browsers niet. Het is gekomen toen ik via mijn telefoon de zonnepanelen heb geïnstalleerd. Ik kan nergens een antwoord vinden. Mobiele data aan of uitzetten werkt niet, Resetten van wifi, mobiele data en Bluetooth werkt niet, opnieuw opstarten werkt ook niet.

Hmm, wat gek. Kan je screenshots delen van wat je ziet als je over gaat op 4G? Zit je niet per ongeluk nog op het WiFi netwerk van je omvormer en wisselt je telefoon steeds? Heb je dat netwerk vergeten?

Welke telefoon heb je? Betreft iOS: heb je al eens via settings > info > opnieuw instellen je netwerk instellingen gereset?


 


Hi Jef,

Bij deze de screenshots.

Ik zit niet meer op de wifi van de omvormer. Ik heb dat netwerk ook "vergeten".

Ik heb een Mi 9 Lite.

Ik heb Android. Ik heb al meerdere keren alle netwerk instelling gereset.

Dankjewel!


Dank je. Als je dan naar je browser gaat, of wat anders met je internet wilt doen. Zie je dan een foutmelding? Zo ja, welke melding? 


Hoi @Martijnvdw, welkom bij ons op het forum. Met deze screenshots is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is. Kan je er meer over vertellen wat er precies gebeurt als je probeert te browsen? Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken.


 


Hi Jasper.

Bij deze een screenshot als ik wil browsen. Ik weet niet wat ik zou moeten delen.

Het is begonnen toen ik de zonnepanelen ging installeren. Ik moest toen inloggen op de wifi van de zonnepanelen. Dat heb ik gedaan. Waarna ik volgens mij alles weer terug heb gezet.

 

ik zal kijken of ik dat document nog kan vinden.

 

​​​​​​In ieder geval bedankt!


Ik heb toen flink staan vloeken om de zonnepanelen aan de praat te krijgen.

Het apparaat ging toen de hele tijd switchen naar mijn normale wifi. Ik automatisch het beste netwerk selecteren uitgezet. Staat inmiddels alweer aan. Ik heb het netwerk van de zonnepanelen vergeten.


Lukt het allen niet via het Wifi netwerk van ons modem? Hoe gaat het als je het als test via een ander netwerk probeert, werkt het dan wel of dan ook niet? En als je andere apparaten op jouw Wifi netwerk thuis probeert, doen die het wel?

Als je het Wifi netwerk van de zonnepanelen weer hebt verwijderd en vergeten op jouw toestel, zou je verwachten dat die niet meer in de weg zit.

De informatie die we nu hebben wijst nog niet een bepaalde kant op, waardoor het moeilijk is om te zeggen wat er precies aan de hand is.


Hi Jasper.

Als ik thuis op de wifi zit, dan werkt alles naar behoren. Alle andere apparaten op onze thuis wifi werken ook prima.

Als ik ergens anders op de wifi zit werkt mijn telefoon ook prima.

Het probleem start zodra ik naar buiten ga. De wifi verbinding verbreekt en mijn telefoon doet vreemd. Het vervelendste is dat ik niet meer kan browsen. De meeste apps kunnen niet meer online. Er zijn een aantal uitzonderingen: Youtube, google en gmail doen het juist wel.

Mijn telefoonabonnement is via kpn. De aansluiting thuis is via Ziggo.

Ik heb het document van de zonnepanelen nogmaals doorgelezen. Alles wat daarin staat heb ik weer terug gezet.

Wat willen jullie nog meer weten?

Dankjewel voor jullie hulp,

Martijn.


Als ik je goed begrijp werkt het thuis, binnen, dus wel? Ik dacht eerder dat het juist daar niet werkte, en nu noem je dat het ontstaat als je naar buiten gaat. 

Dat andere apparaten wel goed werken is goed nieuws, dat geeft aan dat het probleem niet in het WIfi netwerk zelf zit, maar in de instellingen op de bewuste telefoon. In de instellingen van jouw toestel kan je de netwerkverbindingen ook resetten, daarmee worden álle Wifi netwerken vergeten en zal je opnieuw verbinding moeten maken met het netwerk van het KPN modem. Ik heb het gevoel dat er toch nog iets van de zonnepanelen in de weg zit op het toestel. Let er wel op dat je alleen de netwerkverbindingen reset, verder hoef je niets te resetten.


Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.

Rechtsboven op de 3 puntjes tikken en dan Standaardinstellingen.

Misschien zou u dat kunnen proberen? En daarna het toestel nog eens opnieuw opstarten.


Hi Jasper en Nick,

Ik denk ook dat er iets met de zonnepanelen is gebeurd. Ik heb net gedaan wat jullie vroegen. Inclusief opstarten. Helaas is het probleem er niet mee opgelost.

Apart is dat ie niet het wifi netwerk was vergeten zoals jullie dat zeiden.

Ik heb ook het volgende al meermalen gedaan, maar dat werkte dus ook niet:

instellingen > verbinding en delen > reset wifi, mobiele netwerken en bluetooth 

Daar vergat ie wel de wifi, maar het probleem was alsnog niet opgelost.

Dank voor alle moeite, ik snap er echt niks van.


Als helemaal niets meer werkt: resetten naar fabrieksinstellingen.


Het is heel gek dat het zelfs daarmee nog blijft voorkomen, alles wat in de weg zou kunnen zitten van de netwerkinstellingen zou daarmee gereset moeten zijn.

Het resetten naar de fabrieksinstellingen is een volgende stap, daarbij wordt het volledige toestel opnieuw ingesteld. Alles wat je zelf hebt opgeslagen is daarna weg, dus het is aan te raden om een back-up te maken voordat je dat doet.


Heeft u misschien bij Privé-DNS een bijzondere instelling?

 


En als je “wifi” (verbinding) eens gewoon uitzet buiten de deur (of thuis). Dus de blauwe ronde button grijs maken. De telefoon dus geforceerd 4G laten gebruiken.

Ook: telefoon al eens herstart terwijl je buiten de wifi was? 


@Nick83 Die staat op automatisch.