Skip to main content

Kan Voicemail nog steeds uit door 12339 te bellen?

• May 17, 2026
  • 13 reacties
  • 8 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Staat ie met sms dan ook echt uit, ​@Michel.uit.Arnhem ?

Want mijn bedoeling indertijd was ook een langere rinkeltijd. 

Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

13 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Nee, het aan- en uitzetten van je voicemail per SMS naar 1233 is gewoon actief, en één van de manieren om je voicemail uit te zetten.
De andere manier is via de Mijn KPN app of online via Mijn KPN.

Alleen bellen naar 12339 met je KPN mobiele aansluiting, is niet meer actief en werkt dus niet meer.
Als je naar die nummer belt, krijg je ook te horen “Dit nummer is niet meer in gebruik, om je voicemail uit te zetten SMS je UIT naar 1233”

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 17, 2026

Maar. Zet de sms de voicemail volledig uit? Waardoor de telefoon dus langer, ruim een minuut, overgaat? ​@Michel.uit.Arnhem 

In MijnKPN zie ik nergens een optie om voicemail van de mobiele uit/aan te zetten. 

Wel voor de vaste telefoon. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ja! De SMS met UIT naar 1233 zet je voicemail volledig uit ​@PeterG 
Je telefoon gaat dan dus langer over tot een minuut lang, waardoor je dus meer tijd krijgt om op te nemen, en de beller geen mogelijkheid heeft om een voicemailbericht in te spreken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

In MijnKPN zie ik nergens een optie om voicemail van de mobiele uit/aan te zetten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 17, 2026

Ah, gelukkig. Dankjewel. 

Draak van een uitvinding, voicemail en ook antwoord apparaat. 

Voor de nummerweergave liet ik altijd even weten dat ik gebeld had. Nu is er nummerweergave. 

Bloedhekel aan inspreken. En de veel te korte rinkeltijd op mobiel. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

In de Mijn KPN app, kom je er op de volgende manier:

• Open de Mijn KPN app.
  • Tik op het overzicht op je mobiele telefoonnummer.
  • Scrol op de overzichtspagina van je mobiele telefoonnummer helemaal naar beneden.
  • In het groene gedeelte, vindt je onderaan “Voicemail en sms-diensten”.
  • Tik daarop en je komt op de pagina waar je de voicemail kunt aan- en uitzetten, zie het voorbeeld van ​@TDN hierboven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 17, 2026

Ah. Dankjewel Michel. Totaal anders dan de knop instellingen voor vast.

Onderstaande getypt en na plaatsing zag ik uitleg Michel. 

Waar is dat verstopt, ​@TDN .

Ik zie dit en geen instellingen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Waar is dat verstopt, ​@TDN .

Ik zie dit en geen instellingen. 

Hoi ​@PeterG 

In de Mijn KPN app, kom je er op de volgende manier:

• Open de Mijn KPN app.
  • Tik op het overzicht op je mobiele telefoonnummer.
  • Scrol op de overzichtspagina van je mobiele telefoonnummer helemaal naar beneden.
  • In het groene omgeven gedeelte, vindt je onderaan “Voicemail en sms-diensten”.
  • Tik daarop en je komt op de pagina waar je de voicemail kunt aan- en uitzetten, zie het voorbeeld van ​@TDN hierboven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Bloedhekel aan inspreken. En de veel te korte rinkeltijd op mobiel. 

Binnenkort zou Google AI antwoordapparaat na bepaalde landen brengen (waarschijnlijk ook Nederland). 

• Peter: Hi, waar zit je nu?
  • AI: Mijn baas is een grote boodschap aan het doen, je kan een kleine boodschap inspreken na de 'poep’-toon.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 17, 2026

Terug vergelijk vast bellen. Knop instellingen links boven. Het zal wel kpn logica zijn.

Aan de hand van de tekst is bij mobiel ook niet duidelijk of voicemail aan of uit is.

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Semi off-topic: ik ken iemand met KPN mobiel die wel voicemail wil gebruiken, maar het enorm irritant vindt dat ze (naar eigen zeggen) nog geen 10 seconden heeft voordat een beller doorgeschakeld wordt.

Is dat een KPN dingetje, een onhebbelijkheid van een (oude) Samsung of ergens in te stellen?
Ikzelf heb Budget (ook KPN netwerk) en herken het probleem niet echt, want als ik mezelf bel krijg ik pas na ~20 seconden de voicemail. Dat is prima 🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 17, 2026

KPN onhebbelijkheid. 20 seconden, take it or leave it. Mede daarom heb ik 't uit. Stoppen op de fiets, uit m'n zak halen. Hoesje openen en... gesprek weg naar voicemail. 

Al jaren verzoeken om dit instelbaar te maken. 

Ook irritant. Bellers verwachten dat je, vaak direct, terugbelt. 

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

KPN onhebbelijkheid. 20 seconden, take it or leave it. Mede daarom heb ik 't uit. Stoppen op de fiets, uit m'n zak halen. Hoesje openen en... gesprek weg naar voicemail.

Oke dank, dan is het dus 20 seconden maar in de beleving van de vriendin korter.

Zal haar doorgeven dat sms UIT naar 1233 voldoende is als ze een belangrijk telefoontje verwacht (en dan dus 60 seconden heeft) 😅

Excuses voor het inbreken op dit topic ;)